הפוסט של הניצול: "השלטון מנצל את זכר השואה"

ג'ונתן פלד, ניצול שואה בן 80, תקף אמש בפייסבוק את הדרך בה, לדבריו, המדינה משתמשת בשואה כדי "להצדיק כל מעשה עוול שאנו עושים לאחרים"

ניצול השואה ג'ונתן פלד, פרסם אתמול בפייסבוק לקראת יום השואה פוסט שריגש רבים, ובו ביקורת חריפה נגד התנהלות המדינה בנושא השואה. "בשבוע הבא אהיה בן 80 ויש לי תואר בוגר שואה" מצהיר פלד בתחילת הפוסט. פלד מותח ביקורת על הצגת כל ניצולי השואה כ"עניים, חולים ומסכנים", ועל כך שהמדינה מתעדפת מתן מענקים לניצולי שואה על פני עניים וחולים אחרים.

פלד טוען כי התייחסות המדינה לנושא גורמת לו לבושה, וכי השלטון עושה מניפולציה פוליטית עם זכר השואה. לטענתו, החוב של המדינה כלפי ניצולי השואה הוא שהם מאפשרים לחברה הישראלית להישאר בעמדת קורבן נצחית. "זו תפישה עצמית שמאפשרת לנו לשים את עצמנו מעל כללי המוסר של החברה האנושית, שמאפשרת לנו להצדיק כל מעשה עוול ונבלה שאנו עושים לאחרים. כיבוש, דיכוי, גזל, התעללות, שקר, צביעות, הערצת הכוח כערך עליון, בוז לחלשים, יהירות. הכל הולך – כי הם, העולם עשה לנו את המעשים הנוראים ההם והנה, ניצולי השואה הם ההוכחה החיה לכך" כתב פלד בפוסט.

הפוסט המלא של פלד:

 

"כל מה שנעשה הוא מוצדק ומוסרי – כי 'הם' עשו לנו את זה ושאף אחד לא יעז לשפוט אותנו: אלה מסקנות שמטפטפים לצעירינו במערכת החינוך, במסעות למחנות ההשמדה, בכל מנגנון התעמולה של כלי התקשורת", תוקף פלד. לסיום, מציע פלד גישה הפוכה בגישה לזכר השואה, המתמקדת בשאלה כיצד להימנע לא מלהפוך לקורבן, אלא לתוקפן: "כדאי לבחון מסקנות אחרות, כגון - זה מה שקורה כשקבוצה אנושית, גם אם היא תרבותית לעילא חושבת שהיא שייכת לגזע אדונים אשר כללי המוסר האנושי המקובלים אינם חלים עליה. שלהם מותר כל מה שלאחרים אסור. שהם נושאים את הצדק ואת המוסר על גבם כמו חילזון את ביתו ולכל מקום אליו הם הולכים – ערכים אלה הולכים איתם? אכן הגיע הזמן להתחיל לשכוח את המשמעויות האישיות והלאומיות של השואה, אך להתחיל ללמוד את המשמעויות האוניברסליות, הכלל אנושיות שלה: זה יכול לקרות לכל עם בכל מקום ואם לא נישמר לנו, הרי זה יוכל לקרות גם לנו. מצידו האחר".

לראשונה: צפירת יום הזיכרון תועבר לאלפי יהודים ברחבי העולם

בני הנוער שלא שוכחים את השואה