צפירה ואירועי זיכרון: ישראל מרכינה ראש לזכר 6 מיליון הנרצחים

ברחבי הארץ יתקיימו טקסים לזכר הנספים בשואה. ב-10:00 תישמע צפירה בת שתי דקות ומיד לאחר מכן יחל טקס הנחת הזרים באנדרטה לזכר מרד גטו ורשה. ב-15:00 העצרת השנתית ביד מרדכי • כל האירועים

זמן צפייה: 00:52

יום הזיכרון לשואה ולגבורה: ישראל מרכינה היום (חמישי) ראש לזכר ששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה. בשעה 10:00 תישמע ברחבי הארץ צפירה בת שתי דקות, ומיד לאחר מכן יחל טקס הנחת הזרים באנדרטה לזכר מרד גטו ורשה ביד ושם.

בשעה 11:00 יחל בכנסת אירוע "לכל איש יש שם". יו"ר הכנסת יריב לוין ידליק נר יזכור בכניסה למשכן ויבקר בתערוכת צילומי שורדי שואה בטרקלין שאגאל. בהמשך, יתקיים הטקס הממלכתי שבמהלכו יוקראו שמות נספי שואה ויודלקו נרות זיכרון על ידי חברי כנסת וניצולי שואה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סוריה טוענת: ישראל תקפה סמוך לדמשק – ארבעה חיילים נפצעו

שלושה נערים נפצעו מירי ברהט: 2 מהם במצב קשה

"הרגשתי שזו האמא שלי": ניצולת השואה שאספה אליה 73 יתומים

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה התשפ''א
אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה התשפ''א

ב-13:00 יתקיים טקס האזכרה הממלכתי באוהל יזכור שביד ושם. ב-15:00 תיערך העצרת השנתית בקיבוץ יד מרדכי בסימן "נשים בשואה", בנוכחות נשיא המדינה, השחקנית גילה אלמגור והזמרים מירי מסיקה וארז לב ארי.  ב-16:45 עצרת הנעילה בקיבוץ לוחמי הגטאות בסימן "נצר אחרון" - שורדים שעלו ארצה אחרי שכל בני משפחתם נספו.

ב-17:00 יתקיים כנס של עמותת דורות ההמשך - נושאי מורשת השואה והגבורה בשיתוף תיאטרון הבימה בנושא "המדור לחיפוש קרובים - השתלבותם של ניצולי השואה בחברה הישראלית". ב-17:30, עצרת תנועות הנוער בכיכר גטו ורשה, בהשתתפות שר החינוך יואב גלנט וחברי תנועות הנוער.

משואות ביד ושם
משואות ביד ושם | צילום: רויטרס

בעצרת המרכזית שנערכה אמש ביד ושם, נשאו דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו. את אבוקת הזיכרון עלה להדליק מ"מ יו"ר הנהלת "יד ושם" רונן פלוט ואת דבר נציג הניצולים נשאה ניצולת השואה רוזה בלוך. שישה ניצולי שואה השיאו משואות בטקס שנושאו "עד היהודי האחרון – שמונים שנה לראשית ההשמדה ההמונית".

בנאומו, התייחס נתניהו למגעים לחידוש הסכם הגרעין עם איראן, ואמר כי "הסכם הגרעין עם איראן, שאיפשר לה בהכשר בין-לאומי להתקדם לפיתוח ארסנל של פצצות אטום - הסכם זה שוב עולה על השולחן. אלא שההיסטוריה לימדה אותנו כי הסכמים כאלה, עם משטרים אפלים כאלה, שווים כקליפת השום".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

עוד הוסיף נתניהו: "גם לידידנו הטובים ביותר אני אומר: שלא תהיה שום טעות. הסכם עם איראן, שיסלול את דרכה של איראן לנשר גרעיני, נשק שמאיים עלינו בהשמדה, הסכם כזה לא יחייב אותנו כהוא זה. יש רק דבר אחד שיחייב אותנו - למנוע ממי שחותר להשמידנו - לבצע את זממו".

הנשיא ריבלין אמר בטקס כי "900 שורדי שואה נפטרו השנה מקורונה בודדים, עטופים במסכות ובחליפות - הערב ליבנו איתם". עוד אמר הנשיא כי "יש להזכיר לכל מדינות העולם, ולכל באי עולם, שמדינת ישראל איננה פיצוי על השואה. ושהעם היהודי לא נולד באושוויץ, ולא שם עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית. בקרוב אני אפרד מפקידי הרשמי כנשיא, אבל אינני נפרד מהמחויבות שלי כאדם, כיהודי וכישראלי, לזכור ולהזכיר, ולחנך לאור הערכים שאתם הנחלתם לנו".