"לא יהיה בסגר": בדרך לארוחת החג עם מקים קבוצת המחאה בפייסבוק

בעקבות כניסת ההגבלות בערב ראש השנה, קבוצת המחאה ברשת החברתית איחדה יותר מ-60 אלף ישראלים וחצתה מחנות. תמיר ברלקו: "אתה אומר לעצמך, זה לא אמיתי. איך הגענו עד הלום?"

זמן צפייה: 04:53

הכעס על הסגר שהוטל חצה מחנות בחברה הישראלית ואף הצליח לאחד את האנשים. תמיר ברלקו הקים את קבוצת הפייסבוק "לא יהיה בסגר", שבה חברים יותר מ-60 אלף ישראלים. "לפני שנה היית מי היה מאמין שנגיע למצב שבכלל נלך עם מסכות וישימו אותנו בסגרים", אמר. "אתה אומר לעצמך, זה לא אמיתי. איך הגענו עד הלום?".

ברלקו, גרוש ואב לשניים מתל אביב, מתוסכל במיוחד מהתנהלות הממשלה סביב משבר הקורונה. אי האמון בממשלה גרם לברלקו ליזום את הקמת קבוצת הפייסבוק. התמיכה שקיבל מאנשים רבים גרמה לו לפנות לוועדת החוקה שבכנסת, כדי לעצור את ההחלטה על סגר. "רציתי לשמוע מגרוטו נתונים. הוא ענה 'אני לא יכול להגיד לך בדיוק נתון, יהיו מתים'".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

5,299 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – עלייה נוספת במספר המונשמים

4 חודשים אחרי: הילדים שנדבקו בגל הראשון מספרים על מסע ההחלמה

אוחנה נגד המוחים בבלפור: "פריבילגים מפונקים שיורקים על החוק"

תמיר ברלקו, מקים קבוצת המחאה בפייסבוק ''לא יהיה בסגר''
תמיר ברלקו, מקים קבוצת המחאה בפייסבוק ''לא יהיה בסגר'' | צילום: חדשות 13

בזמן שמיליוני ישראלים נאלצים לבלות את החג לבד, ישנם גם לא מעט, ובהם ברלקו ויתר חברי הקבוצה, שמצאו פרצות בהגבלות בשביל לחגוג את החג עם המשפחה המורחבת. לדבריו, "תיאורטית אני יכול ללכת עם שלט 'לא יהיה בסגר' כאילו אני הולך להפגין עכשיו". בחג משימת אכיפת הסגר היא יחסית פשוטה, אבל לא ברור מה יקרה ואיך תתבצע האכיפה ביום שני, כשהילדים יישארו בבית ורבים מההורים יצאו לעבודה, וכשההוראות לא לגמרי ברורות.