לקראת החופש הגדול: כך ההורים מנסים להרחיק את הילדים מהמסכים

הורים רבים חשבו על פתרונות יצירתיים, שימנעו מילדיהם לשבת במשך שעות מול משחקי המחשב ולהימנע מכל פעילות אחרת במהלך הקיץ, כמו הקמת "קייטנת הורים", עבודה בהתנדבות ועוד

זמן צפייה: 04:59

החופש הגדול כבר מעבר לפינה והספירה לאחור החלה. בעוד כשבועיים יצאו הילדים לחופשת הקיץ, וחששותיהם של ההורים מצפייה מכך שילדיהם לא יתנתקו ממשחקי המחשב מתגברים. לא כל הילדים מעוניינים ללכת לקייטנה, וחלק מההורים מצאו לכך פתרונות יצירתיים.

"אחד הפחדים הגדולים שלי זה שהוא ישתעמם, יפנה למסכים ויהיה כל היום מהבוקר עד הלילה מול המסך", סיפרה ענת צנג זגדון, אימו של עידו.

ילד משחק פורטנייט | צילום: חדשות 13

"מהניסיון של השנה שעברה, מגפת ה'פורטנייט', הוכיחה להורים רבים באיזו קלות ילדים בחופש הגדול יכולים להישאב לחלוטין למסכים", הסביר רן בראון, מנהל מכון "מתבגרים". "אנחנו רואים ילדים שמוותרים על קייטנות, יציאות משפחתיות, ואפילו על טיסות לחו"ל עם המשפחה, הכול כדי להישאר מאחורי המסך".

ואכן, עידו בן התשע החליט שהוא מוותר על חופשה עם ההורים בקיץ. "אני מעדיף להיות בפלייסטיישן, זה הרבה יותר כיף", סיפר. "ההורים הציעו לי ללכת ללונדון ואני רציתי להיות ב'פורטנייט כל החופש".

ילד מתנדב בעבודה במספרה | צילום: חדשות 13

ילדים רבים לא מעוניינים ללכת לקייטנות במהלך הקיץ, והורים רבים מקיימים "קייטנת הורים", שבה כל יום הורה אחר מפעיל את הילדים.

לעומת זאת, אחת האימהות, עדי, החליטה שילדיה יעבדו בהתנדבות. בנה יהלי יעבוד במספרה, ובתה לי תעבוד במרפאה וטרינרית. "אני אנקה, אסדר ואענה לטלפונים", סיפר יהלי. "אהבתי את הרעיון שיהיה לי מה לעשות בקיץ".