סוף לסיפור: הישראלית שנכלאה בפרו חזרה בשלום לארץ

לאחר כשנתיים בפרו, מהם כמעט שנה בכלא, הודיה מונסונגו חזרה לארץ והתאחדה עם משפחתה. "חשבתי שאשאר בכלא בפרו לכל החיים"

זמן צפייה: 00:56

הודיה מונסונגו, הצעירה בעלת הצרכים המיוחדים שנכלאה בפרו, נחתה הלילה (שישי) בארץ לאחר שנתיים של מאמצים מדיניים להחזירה. מונסונגו התאחדה עם משפחתה בנתב"ג ואמרה כי היא "מודה לבורא עולם, חשבתי שאשאר בכלא בפרו כל החיים. הדבר הראשון שאני רוצה עכשיו זה האוכל של אמא".

"ברוך השם אני כאן, אני בישראל. אני רוצה להודות לעורכי הדין שלי המדהימים". מונסונגו, תושבת דימונה, התקבלה בחום על ידי ראש העיר בני ביטון שאמר כי "המשפחה שלה דאגה לה בצורה בלתי רגילה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עולים לירושלים: אלו דוכני אוכל הרחוב הכי טובים במחנה יהודה

מחקר הטלפונים: מדוע צעירים עושים הכול בטלפון – חוץ מלדבר בו?

בכיר במשרד הבריאות נגד בנט: "לא להגביל התקהלויות – טירוף"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2109240749' autoplay='0' credit='' desc='הודיה מונסנגו עם הגעתה לארץ' poster='' kid='1_40035v1d' duration='30']

כזכור, מונסונגו נעצרה לפני כשנתיים כשבמזוודה שלה הוסלקו 28 ק"ג קוקאין. היא הייתה כלואה כמעט שנה באחד מבתי הכלא הקשים ולאחר מכן שוחררה למעצר בית של שנה נוספת - שהגיע לסיומו באוגוסט האחרון.

בריאיון לחדשות 13 בעבר, סיפרה הודיה על רגעי המעצר המלחיצים בשדה התעופה וגם על מה שחוותה מאחורי הסורגים. "היינו צריכות לטוס ב-11 בבוקר", שחזרה הודיה, "ואז באו שוטרים שעקבו אחרינו. הם דיברו איתנו ולא הבנתי מה הם רוצים. בהמשך, תפסו אותי שני גברים ונבהלתי. בכיתי. צעקתי שם מאוד".

הודיה מונסונגו עם אביה ועם ראש העיר דימונה בני ביטון
הודיה מונסונגו עם אביה ועם ראש העיר דימונה בני ביטון

"זה הכלא הכי נורא בעולם, יש שם בנות שאנסו את הילדים שלהן, יש רוצחים, אנשים עם סמים ואפילו ראש עיר". בכלא, חמישה תאים גדולים, "שבכל אחד מהם 24 בנות. זה צפוף", המשיכה לספר, "אחת ישנה במזרן על הרצפה, אחת אחרת ישנה ראש-זנב. יש הרבה מאוד אלימות, הבנות משתמשות שם בידיים ולא בפה".

[brightcove_iframe video_id='programs-friday-articles-part-2008212150' autoplay='0' credit='' desc='סיפורה המלא של הודיה מונסנגו' poster='' kid='1_5emiz0hs' duration='277']