אות חיים: חמאס פרסם סרטון של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן

אות חיים וטרור פסיכולוגי נוסף: חמאס פרסם סרטון של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן. משפחותיהם אישרו את פרסום הסרטון: "לעשות הכול כדי לאשר עסקה, אסור לפספס את ההזדמנות". דני, אביו של עמרי, בעצרת בת"א: "פונה למקבלי ההחלטות - אשרו כל עסקה. גלו מנהיגות פעם אחת"

זמן צפייה: 01:08

אות חיים, אחרי 204 ימים בשבי: חמאס פרסם הערב (שבת) סרטון של החטופים קית' סיגל (64) שנחטף מכפר עזה ב-7 באוקטובר, ועמרי מירן (47) שנחטף מנחל עוז. המשפחות אישרו את פרסום הסרטון. קית' סיגל אומר בסרטון: "אני רוצה למסור למשפחה שלי שאני מאוד אוהב אתכם. חשוב לי שתדעו שאני בסדר. אני מקווה מאוד שגם אתם". עמרי מירן פנה גם הוא למשפחתו, ואמר: "אני מתגעגע לכולכם. אבא, אחיי, אחותי, לישי אהובתי, רוני ועלמה בנותיי היקרות. השנה לא הצלחנו לחגוג שום חג ביחד בגלל המלחמה הארורה הזו. אני מקווה שלפחות את יום העצמאות נחגוג יחד כולנו".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-2704242000' autoplay='0' credit='' desc='אות חיים: הסרטון של עמרי מירן וקית′ סיגל מהשבי' poster='' kid='1_kmb0w920' duration='164']

דני מירן, אביו של עמרי, נשא דברים בעצרת בתל אביב, וקרא למקבלי ההחלטות: "גלו מנהיגות פעם אחת! אשרו עסקה ותחזירו את החטופים!". הוא הוסיף: "כפי שחשבתי, עמרי עם זקן, כי אין לו עם מה להתגלח. אמרתי לכל עם ישראל שגם אני מגדל את הזקן, וביום שהוא יחזור נגלח אותו יחד. מה אנחנו רוצים בסך הכול? את הילדים שלנו, האבות, האימהות. את כולם - עכשיו".

"החטופים ומשפחותיהם וכל עם ישראל לא חגגו את חג החירות", המשיך, "נותרו לכם ימים ספורים לאפשר לכל העם הזה לחגוג את חג העצמאות בחירות מושלמת. זה הזמן לקבל החלטה ערכית ויהודית - לא להשאיר איש מאחור. אחרי שראיתי את הסרטון - אני משוכנע שגם חמאס בשל לעסקה. אשרו אותה בבקשה".

דני, אביו של החטוף עמרי מירן, בהפגנה בתל אביב
דני, אביו של החטוף עמרי מירן, בהפגנה בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אביבה סיגל, רעייתו של קית' ששוחררה מהשבי אחרי 51 יום, אמרה אחרי פרסום הסרטון: "קית', אני אוהבת אותך. נילחם עד שתחזור". בנותיו שיר ואילן אמרו: "לראות את אבא רק מדגיש עד כמה כולנו חייבים עסקה שתחזיר את כולם הביתה ומהר". הן הוסיפו כי הן "דורשות מהמנהיגים לצפות בסרטון הזה ולראות את אבא שלהם זועק לעזרה. לא נפסיק להילחם יחד".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-2704242105' autoplay='0' credit='' desc='משפחתו של קית′ סיגל: "נילחם עד שתחזור"' poster='' kid='1_bizp6xav' duration='36']

הסרטון הנוכחי מגיע ימים ספורים אחרי שפורסם תיעוד של הירש גולדברג-פולין בן ה-24, שנחטף מזירת הטבח בפסטיבל נובה שליד קיבוץ רעים. גולדברג-פולין תועד בסרטון כשהוא מקריא טקסט שהוכתב לו עלידי שוביו. בין היתר, הוא אמר: "יצאתי לבלות עם חברים, ובמקום זאת - מצאתי את עצמי נלחם על חיי עם פציעות קשות בכל הגוף". בנוסף, הוא נשמע מותח ביקורת על הממשלה ועל העומד בראשה בנימין נתניהו, על כך שכשלו להחזיר את 133 החטופים הביתה, וקורא לעסקה מיידית.

הירש גולדברג פולין בסרטון שפרסם חמאס לאחר 201 ימים בשבי
הירש גולדברג פולין בסרטון שפרסם חמאס לאחר 201 ימים בשבי

בתוך כך, ברקע ההיערכות והדיווחים על פעולה אפשרית ברפיח, משפחות חטופים מסרו הערב הצהרה מחוץ לקריה. הם אמרו: "נתניהו מכשיל שוב ושוב עסקאות. במבחן התוצאה - לחץ צבאי לא מביא לשחרור החטופים. הקונספציה כשלה. אחרי יותר מ-200 ימים, הגיע הזמן לשנות כיוון. אנחנו קוראים לכל חברי הממשלה: אם הדרך היחידה לעסקת חטופים כוללת היא סיום המלחמה - הסכימו לשלם את המחיר. במערכת הביטחון אומרים שישראל יכולה להתמודד עם כל תרחיש שיביא לעסקה. כל עסקה. מדינת ישראל נמצאת ברגע שבו היא חייבת לבחור – חטופים או מלחמה. כניסה לרפיח עכשיו תביא בסבירות גבוהה לרצח עוד חטופים או למותם מאש המלחמה. כניסה לרפיח תהיה עוד הפקרה לגורל של חטופים למוות".