משפחות החטופים במסר לקבינט: "אסור לפספס את מתווה קהיר"

בהצהרה מיוחדת לתקשורת מהמרכז למורשת המודיעין בגלילות, מורן סטלה ינאי ששוחררה משבי חמאס לאחר 54 ימים אמרה: "אני חושבת על הבנות בשבי, מה הן עוברות, האונס הפיזי והנפשי ממנו הן סובלות". עוד נאמו שלי שם טוב - אמו של עומר שנחטף ממסיבת הנובה, ורובי חן - אביו של איתי שנחטף מבסיס צה''ל בעוטף עזה. "מאבק המשפחות יוחרף"

זמן צפייה: 01:32

משפחות החטופים מסרו הערב הצהרה לתקשורת בעצרת שנערכה הערב (חמישי) במרכז למורשת המודיעין בגלילות, ושלחו מסר לחברי הקבינט: "אסור לפספס את מתווה קהיר", זאת בהמשך להחלטת הקבינט שלא לשלוח נציג ישראלי לפגישה בבירת מצרים בנושא מתווה חטופים חדש. בעצרת נאמו מורן סטלה ינאי ששוחררה משבי חמאס לאחר 54 ימים, שלי שם טוב - אמו של עומר שם טוב שנחטף ממסיבת הנובה ורובי חן - אביו של איתי חן, שנחטף מבסיס צה''ל בעוטף עזה.

ממטה המשפחות נמסר כי "לאור ההחלטה לא לשלוח נציגות ישראלית לקהיר לשולחן המשא ומתן; לאור מידור חלק מחברי קבינט המלחמה; לאור ההתעלמות מהמלצת הדרג המקצועי; לאור התעלמות ראש הממשלה וחלק מחברי קבינט המלחמה, מבקשת משפחות החטופים להיפגש עימן בדחיפות – בקשה שלא נענתה מיום שישי לפני כמעט שבוע. על כן, החל מהערב יוחרף המאבק והמשפחות מבקשות מהציבור להצטרף".

מורן סטלה ינאי אמרה בנאומה בעצרת: "אני אישה חזקה, אך שבי החמאס הוכיח לי אחרת, נשברתי. שוחררתי רגע לפני איבוד התקווה. אני לא רוצה לחשוב מה עובר על החטופים כעת. הייתי שם, אני זוכרת את הריח, הפחד, הטרור שהכה בי. 54 ימים בשבי החמאס שהרגישו כמו שנים של גיהנום. אני חושבת על הבנות בשבי, מה הן עוברות, האונס הפיזי והנפשי ממנו הן סובלות".

זיו חן
זיו חן, אביו של החטוף איתי חן | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
שלי שם טוב, אימו של החטוף עומר שם טוב
שלי שם טוב, אימו של החטוף עומר שם טוב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתוך כך, משפחות החטופים מפגינות בקריה בתל אביב בזמן פגישת קבינט המלחמה, ועשרות מפגינים גם מול בתיהם של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בת"א, שר המשפטים יריב לוין במודיעין ושר הכלכלה ניר ברקת בירושלים.