יום האיידס הבינלאומי: "לא ידעתי איך לספר להורים"

סער מעוז, נשא איידס, צילם סרט עם ההתמודדות והקונפליקטים שהתמודד: "אמי פחדה שאני אדביק את המשפחה"

זמן צפייה: 05:27

מטרתו של יום האיידס העולמי, שחל היום 1.12, היא להעלות למודעות הציבור את נושא המחלה, ההתקדמות שחלה במלחמה נגד המחלה ואת האתגרים שנותרו. ביום האיידס מושם דגש גם על המודעות של החברה לנידוי ולבדידות מהם סובלים נשאי איידס בשל הסטיגמה שדבקה במחלה. המטרה היא גם להפיץ את המידע ואת הדרכים בהן יש לנקוט כדי להימנע מהידבקות במחלה, ולעצור את המגיפה.

סער מעוז, רכז "בלה דואגת", הוועד במלחמה באיידס, החליט לצלם סרט עם משפחתו על ההתמודדות והקונפליקטים שעלו כשגילה שהוא נשא איידס. "המשפחה הדתית שלי הייתה צריכה לעכל מכות כפולות, גם העובדה שאני הומוסקסואל וגם העובדה שאני נשא איידס" סיפר סער.

"ההתמודדות הכי קשה עם גילוי נישאות החיידק, זה שלא ידעתי איך לספר להורים, לא ידעתי איך להתמודד עם המידע הזה. אחת הדילמות הגדולות בסרט הייתה העובדה שאמי פחדה שאני אדביק את הילדים או את המשפחה והיה לה מאוד קשה עם זה" הוסיף סער.

מגפת האיידס נחשבת לאחת המגפות הקשות בהיסטוריה האנושית. ההערכה היא כי 39.5 מיליון איש בעולם הם נשאי איידס ואילו כ-25 מיליון חולים במחלה.

למרות שהטיפול במחלה ניתן היום ליותר ויותר חולים, ההערכה היא כי רק בשנת 2005 מתו ממחלה זו כ-3 מיליון בני אדם, מהם למעלה מחצי מיליון ילדים. נתונים אודות מגפת האיידס בישראל מלמדים כי ב-20 השנים האחרונות התגלו בישראל למעלה מ – 4,000 מקרים חדשים של נשאים וחולים. הנתון המדאיג ביותר הוא העובדה שכ-46% מהתושבים בישראל לא נבדקו מעולם ובכך מגדילים את הסיכויים להידבקות. צפו בראיון מתוך העולם הבוקר עם הילה קורח ואברי גלעד

>>לכל הקטעים מתוך העולם הבוקר