ההסתדרות פנתה לנשיא: "נציב הכבאות שמחי מנהל מאבק נגד עובדיו"

יו"ר הסתדרות המעו"ף פנה לריבלין בשם עובדי ארגון הכבאים, וטען כי הנציב "הביא את מערך יחסי העבודה בשירותי הכבאות על פי תהום". לטענתו, "הוא מסרב לקבל את זכויות היסוד שלהם"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, דדי שמחי נציב כבאות והצלה
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, דדי שמחי נציב כבאות והצלה | צילום: חדשות 13

הסתדרות המעו"ף פנתה במכתב היום (ראשון) לנשיא המדינה ראובן ריבלין בשם עובדי מערך הכבאות וטענה כי נציב כבאות והצלה דדי שמחי מנהל מאבק קשה והרסני נגד עובדיו הכבאים וכי הוא הביא את מערך יחסי העבודה על פי תהום. על פי המכתב שעליו חתום גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעוף, שמחי מנהיג מערכת יחסים כוחנית ואלימה ולטענת בר-טל, "הוא מסרב לקבל את אופיו האזרחי של מערך הכבאות ואת החובה לכבד זכויות יסוד של חופש ההתאגדות".

במכתב התייחס בר-טל לשינוי המבני מאיגודי ערים לכבאות, לשיטה בה הוקם מערך כבאות ארצי תחת המשרד לביטחון פנים, שהיה כרוך בשינויים ארגוניים ומבניים. לטענתו, "עדיין נותרו בעיות ונושאים רבים ומגוונים הדורשים פתרון". הפניה לנשיא המדינה, באה לקראת ביקור שלו בנציבות כבאות והצלה ראשון לציון, בו יפגוש את את נציב הכבאות שמחי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בעקבות ההצפות: חשש לחיי נעדר שנסחף באזור זכרון יעקב

סבב מינויים בממשלה: ביטן שר החקלאות, חוטובלי – שרת התפוצות

חולדאי: אם תוכח אשמתי באסון המעלית – אשקול להתפטר

יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, דדי שמחי נציב כבאות והצלה
יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, דדי שמחי נציב כבאות והצלה | צילום: חדשות 13

לפי בר-טל, "שמחי מנסה להילחם בנציגות העובדים ובכבאים תוך שהוא פוגע בעובדי כלל מערך הכבאות בישראל. ההתנהלות כיום של הנהלת הכבאות מעיבה על ההישגים והקידמה שמערך הכבאות מבקש להתגאות בו"

בר-טל פנה לריבלין בשם המערך ואמר כי הם מפנים את תשומת לבו למה שהם תיארו "מאבק עקשני הרסני המתנהל במערך הכבאות" ההסתדרות ומערך הכבאות ביקשו מריבלין: "תפעיל את סמכותך, שיקול דעתך הטוב וכישרונך להשרות אווירה של נועם ופיוס על מנת לעצור את התדרדרות" והוסיפו "מערכת יחסי העבודה ואת הכוחניות אשר מאפיינת את נציב הכבאות, פוגמת בכשירות המערך ובמוניטין שלו".