השרה רגב בראיון: "מכבדת את הרמטכ"ל אבל הוא לא חף מביקורת"

שרת התחבורה רגב התראיינה ל"שישי" על רקע השקת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, והתייחסה למחאות שקוראות להפעיל אותה גם בשבת, לתופעת אי ההתייצבות לשירות מילואים ולדיון על ביטול עילת הסבירות שמתנהל בבית המשפט העליון. "מצפה מהשופטים לכבד את החלטות הכנסת ואת חוקי היסוד"

זמן צפייה: 08:00

שרת התחבורה, מירי רגב, התראיינה היום (שישי) ל"שישי", לרגל השקת הקו האדום של הרכבת הקלה הבוקר, ואמרה: "מדובר בהיסטוריה. הרכבות מלאות באנשים, זה מרגש מאד". השרה התייחסה גם למחאה שקוראת להפעיל את הרכבת גם בשבת, וגם לתופעת אי ההתייצבות למילואים במסגרת המחאה נגד המהפכה המשפטית, ועל המתקפות כלפי בכירים בצה"ל ושר הביטחון אמרה כי "אני לא מפרשת את חבריי ולא הדוברת שלהם. אני מכבדת את הרמטכ"ל וצריך להתייחס בכבוד אליו, אל ראש השב"כ ואל ראש המוסד. הם עושים עבודה מצויינת, מאתגרת ולא פשוטה. מצד שני, הם לא חפים מביקורת".

"סרבנות היא קו אדום", הוסיפה השרה רגב, "אני חושבת שצריך לעשות יותר כדי להבהיר שהצבא נמצא מחוץ לפוליטיקה. מי שמסרב פקודה ולא מגיע לשירות מילואים בין אם הוא טייס, או טבח או גולנצ'יק צריך לשבת בכלא".

הרמטכ''ל הרצי הלוי
הרמטכ''ל הרצי הלוי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"יש כמה אנשים שמגיעים ומבקשים שתהיה רכבת בשבת", אמרה רגב, "אני חוזרת ואומרת, המדינה שלנו היא מדינה יהודית, עם סטטוס קוו ועם חוק. אנחנו שומרים על השבת. הרכבת תפעל עד כניסת שבת ושעה אחרי צאת השבת, כמו יתר התחבורה הציבורית", כך אמרה על המחאות שליוו היום את טקס ההשקה של הקו האדום.

על רקע סירובו של ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, להגיע לטקס ההשקה בשל מחאתו נגד אי הפעלתה בשבת, אמרה רגב: "ההחלטה שלו לא להגיע להשקה עם כל ראשי הרשויות היא פוליטיקה קטנה".

Whatsapp Image 2023 08 18 At 1
נוסעי הרכבת הקלה בגוש דן | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
רון חולדאי
לא הגיע. רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו (ארכיון)

השרה רגב התייחסה גם לקריאות לעצור את החקיקה החד צדדית: "כבן אדם אני אומרת לך, אסור שסחטנות תנהל אותנו. אנחנו רוצים לההגיע להסכמות. קראנו לבני גנץ, הוא יושב עם אבו מאזן, למה הוא לא יושב עם רוטמן? זה לא נכון להגיד ששיקרנו לו. מה שקרה זה שהם פוצצו את הוועדה לבחירת שופטים".

"לא שמעתי על שרים שאמרו שלא יצביעו יחד איתנו על חוקי הרפורמה. אנו ננסה לקדם את הרפורמה בהסכמה אבל אם שרים לא ירצו להתקדם אנחנו נוביל את החקיקה בצורה אחראית" אמרה בהתייחסה לקריאות של שרים בקואליציה לא להמשיך לתמוך בקידום הרפורמה.

יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"הייתי חברה בוועדת השופטים, הם מאותו די.אנ.איי ומאותו מקום. זה לא יכול להיות, צריך גיוון", אמרה בתגובה לדיון בביטול עילת הסבירות בבית המשפט העליון, "אני אומרת לבית המשפט שלאורך כל השנים הממשלה כיבדה את החלטות בית המשפט ואני מצפה מבית המשפט שיכבד את החלטות הכנסת ואת חוקי היסוד. אני מקווה שלא נגיע למה אם לא. בסופו של דבר בדמוקרטיה העם הוא הריבון, לא קבוצת אליטה כזו או אחרת".

בתגובה למתווה של ח"כ מתן כהנא לממשלת אחדות אמרה רגב: "אף אחד לא יקרא לפרישה של ראש הממשלה. הציבור בוחר את ראש הממשלה ורה"מ יחליט מתי הוא רוצה לפרוש או שהציבור יחליט בשבילו ולא מתן כהנא באיזה הסכם כזה או אחר".