הרצוג: "מה ששמר עלינו מאז ומתמיד - הידיעה שנשארים ביחד"

ערב ראש השנה התשפ"ד, נשיא המדינה פרסם ברכת שנה טובה לאזרחי ישראל בארץ ולקהילות היהודיות בתפוצות. "לא אחת עמדו עלינו לכלותנו, והפעילו כוחות עצומים כדי להכניע ולאבד אותנו. אין לנו ארץ אחרת, ואין לנו עם אחר"

זמן צפייה: 01:01

ערב ראש השנה התשפ"ד, נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם הבוקר (שישי) ברכת שנה טובה לאזרחי ישראל בארץ ולקהילות היהודיות בתפוצות. "לכל אורך ההיסטוריה שלנו, כעם וכאומה, התמודדנו עם אתגרים שהעמידו אותנו במבחן, ושנדמו, לעתים, בלתי ניתנים לפיצוח", אמר הרצוג, "לא אחת עמדו עלינו לכלותנו, והפעילו כוחות עצומים כדי להכניע ולאבד אותנו. לא פעם עומק המשבר, הקרע, האיום, הרגישו פשוט גדולים מדי, בלתי עבירים. במיוחד השנה, כשאנו מציינים יובל שנים למלחמת יום הכיפורים - עלינו לזכור, שמה ששמר עלינו מאז ומתמיד הייתה הידיעה הפשוטה, החותכת, שלא משנה מה אנחנו נשארים ביחד. כי אין לנו ארץ אחרת, ואין לנו עם אחר".

"אזרחיות ואזרחי ישראל, אחיותיי ואחיי, בעוד זמן קצר, יגיע הרגע המיוחד הזה, היקר, החד-פעמי, שבו תיחתם שנה אחת, ותתחיל שנה חדשה", אמר הנשיא בפתח דבריו, "קול תקיעת השופר החותך את האוויר, ורוח הסתיו הרעננה של שלהי חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, נושאת עמה תקוות וציפיות לקראת הימים שיבואו. אלה ימים של חשבון נפש, בהם אנו שואלים את עצמנו, מה אנחנו רוצים להשאיר מאחור, ועם מה אנחנו מבקשים להמשיך ולצעוד בדרך".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309141949' autoplay='0' credit='עומר מירון' desc='הרצוג: "אין לנו ארץ אחרת, ואין לנו עם אחר"' poster='' kid='1_9dlatrdy' duration='164']

עוד אמר הנשיא: "באחד הפזמונים האהובים עליי, ואולי אחד הישראליים ביותר שנכתבו - כתב יהונתן גפן זכרו לברכה: 'אני מביט מהחלון לראות אם כל זה אמיתי מביט מהחלון וממלמל את תפילתי, עוד נגור זאב עם כבש ונמר ירבץ עם גדי, אך בינתיים אל תוציאי את ידך מכף ידי'".

"אזרחיות ואזרחי ישראל, אני משוכנע שעוד יהיה טוב יותר. יהיה טוב כי העם שלנו התברך בכל כך הרבה נשים ואנשים טובים שנלחמים על ה'יחד' שלנו. ועכשיו, ברגע הזה, של חשבון נפש, והתחלה חדשה, נקייה, בואו נבחר כולנו להצטרף לכוחות האלה – שנלחמים עבור ה'יחד' הזה. בואו נבחר זו בזו, זה בזה. בואו נבחר באמונה הכנה שלטוב ולמוטב, עם כל הוויכוחים ואי-ההסכמות, ממשיכים ביחד - עד שיהיה טוב".

מתכוננים לראש השנה בגן ילדים במושב ישרש
מתכוננים לראש השנה בגן ילדים במושב ישרש | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90
תפילת סליחות בשבוע שעבר בכותל המערבי
תפילת סליחות בשבוע שעבר בכותל המערבי | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לבסוף סיכם הנשיא בברכת שנה טובה: "מי ייתן שהשנה שמחכה לה מעבר לפינה תהיה שנה של שקט, של שמחה, של בריאות, של יציבות, של ביטחון, של שלום ושלווה, ושל הכרת האחר, של כבוד הדדי, של יחד. שנה טובה ומתוקה, ישראל".