נערים תקפו נהג אוטובוס, נוסע שניסה להפריד עבר דום לב - ומת

ארבעה נערים נעצרו בחשד שתקפו נהג אוטובוס במהלך נסיעה בקריית ביאליק, באירוע שבמהלכו קם אחד הנוסעים ממקומו כדי לסייע לנהג - אך כמה רגעים לאחר מכן עבר אירוע לבבי. הנוסע, תושב קריית ים בן 46, פונה לביה"ח רמב"ם תוך פעולות החייאה - אך שם נקבע מותו. במשטרה ביקשו להאריך את מעצר הנערים בחשד להמתה בקלות דעת

אוטובוס ארכיון | צילום: מד"א

תושב קריית ים בן 46 נפטר אתמול (רביעי) מדום לב, לאחר שניסה למנוע מארבעה נערים לתקוף נהג אוטובוס. ארבעת הנערים נחקרו, ובמשטרה ביקשו להאריך את מעצרם בחשד להמתה בקלות דעת.

התקרית האלימה התרחשה בקו 11 של חברת "אגד", העובר בקריות. בשעות הצהריים, החלו ארבעת הנערים לקלל את הנהג ולדבר אליו בצורה מזלזלת - כך מספרים עדים שנכחו במקום. הנהג, בן 30 שחזר לא מזמן משירות מילואים בן חודשיים, שמר על איפוק לאורך הנסיעה.

לאחר כחצי שעה, אחד הנערים ירד מהדלת הקדמית, ירק על הנהג וחסם בגופו את הדלת - כך שהנהג לא יכול היה להמשיך בנסיעה. הנהג קם ממושבו והוריד את הנער שחסם את הדלת אל המדרכה. שם הצטרפו אל הנער חבריו והם החלו להכות את הנהג.

.אוטובוס
אוטובוס בדרום הארץ, ארכיון | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מספר נוסעים ירדו להגן על הנהג ולהפריד את הנערים ממנו, והזעיקו משטרה. אחד הנוסעים שקם להפריד ולמנוע את המשך התקיפה חזר למקומו באוטובוס, ולאחר מספר דקות חש בליבו והתמוטט. הנהג ונוסעת נוספת ביצעו בו פעולות החייאה עד להגעת צוות מד"א. הגבר פונה באט"ן לבית החולים רמב"ם בחיפה תוך המשך פעולות החייאה. מותו נקבע בבית החולים.

מנכ״ל קבוצת אגד, גלעד ריקלין, הגיב לאירוע: "הנהלת אגד מגנה את האלימות כלפי נהגי ומבקרי אגד בכל רחבי הארץ. אגד פועלת בשיתוף פעולה מלא עם משרד התחבורה בהתמודדות בלתי מתפשרת במיגור האלימות בתחבורה הציבורית. מדובר בתופעה מדאיגה ומטרידה שמחייבת טיפול מהיר ורב מערכתי של גורמי הממשל והאכיפה".