מנהל מחלקה בסורוקה הכניס חמץ לביה"ח: "חייבים לעצור את הטירוף"

הרופא, מנהל מחלקה נוירולוגית ויו"ר החטיבה לרפואת המוח בבית החולים בבאר שבע, פרסם כי הוא הכניס חמץ באופן פומבי לשטח בית החולים. הוא כתב: "מעולם לא אכלתי חמץ בפסח. השנה, לראשונה בחיי קניתי חמץ בפסח והכנסתי אותו בפומבי לבית החולים"

Fvngim
מנהל המחלקה גל איפרגן עם החמץ | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

גל איפרגן, מנהל מחלקה הנוירולוגית ויו"ר החטיבה לרפואת המוח בבית החולים סורוקה בבאר שבע העלה הבוקר (ראשון) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו ובו כתב כי הכניס חמץ לבית החולים באופן מכוון. עוד הוסיף: "חייבים לעצור את הטירוף".

איפרגן העלה תמונה לחשבון הפייסבוק כשהוא מחזיק שקית עם לחם בפתח בית החולים וכתב: "מעולם לא אכלתי חמץ בפסח. השנה, לראשונה בחיי קניתי חמץ בפסח והכנסתי אותו בפומבי לבית החולים. אף אחד לא עצר אותי, כי המדינה שפויה, רק הממשלה הזויה. אזרח חופשי, עם חופשי. חייבים לעצור את הטירוף".

סורוקה
סורוקה

מוקדם יותר היום, בעקבות עתירה לבג"ץ מטעם עמותת "ישראל חופשית", משרד הבריאות ענה לבית המשפט כי "מאבטח בית חולים לא מוסמך לחפש חמץ על גופו של אדם". זאת , בהתאם לחוק החמץ שעבר לפני החג בכנסת.

עוד נכתב בתגובת משרד הבריאות כי "המאבטח אחראי אך ורק על שמירה על הביטחון. התיקון החדש לחוק מקנה סמכות ליידע בדבר הוראות בית החולים בלבד". כמו כן, הוסיפו כי מאבטח לא יכול למנוע כניסת מבקרים מטעמי כשרות לפסח.

משרד הבריאות | צילום: חדשות 13

לפני כשבועיים, רגע לפני חג הפסח, אישרה הכנסת את "חוק החמץ", שמאפשר למנהלי בתי החולים לקבוע מדיניות בנוגע להכנסת מזון לא כשר לפסח לשטח בית החולים, ברוב של 48 חברי כנסת שהצביעו בעד לעומת 43 שהתנגדו.

לפי החוק, מנהל בתי חולים יהיה רשאי לקבוע ההוראות בדבר הגבלה או איסור של הכנסת חמץ למבנה בית החולים, כולו או חלקו, הנדרשות לשם שמירת כשרות בחג הפסח. זאת לאחר ששקל חלופות אחרות ובהתחשב בזכויות המטופלים ובצורכיהם.