הסופר חיים ולדר הובא למנוחות

הסופר החרדי, שהפרסמו עדויות לפיהן ניצל מינית נערות ונשים צעירות במשך שנים, הובא הערב למנוחות בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. זאת, לאחר שהבוקר נמצא ללא רוח חיים ליד קבר בנו באותו בית העלמין

זמן צפייה: 04:02

הסופר חיים ולדר שהועלו נגדו עדויות לפיהן ניצל מינית נערות ונשים צעירות במשך שנים, הובא הערב (שני) למנוחות בבית העלמין סגולה בפתח תקווה, זאת לאחר שהבוקר נמצא ללא רוח חיים ליד קבר בנו באותו בית העלמין.

"במשך כל החיים שלך הארת לנו דרך ישרה ובמישור הציבורי החשיבות שלך לעולם הייתה כל כך גדולה שלא ניתן לכמת אותה", ספד לו בנו משה ולדר וביקש מהציבור להתחזק בשמירה מלשון הרע היות וזה מה שגם אביו היה רוצה בשעה זו.

במכתב ההתאבדות שלו כתב ולדר: "הגעתי למסקנה כי בעולם השקר אין לי סיכוי להוכיח את חפותי. אני מתמודד עם שקרים נוראיים, המכוסים באנונימיות, ללא כל אפשרות להוכיח את העובדה שאין להם שחר. הגעתי לקצה של יכולת הסבל האנושית, פגעו בי בדברים שהייתי הכי טוב בהם ושמסרתי נפשי עליהם - תמיכה והגנה על ילדים".

"אני מודה לכל אלו שהאמינו בי. תבורכו", הוסיף, "ולכל אלו שלא: גם אם ויתרתם עליי - אנא אל תוותרו על ספריי, כל שורה, מילה ואות בהם, נכתבו מתוך רצון כן להיטיב, להועיל, לשפר, לזחק, לסייע, להעניק, לבנות ותקן עולם. מעולם לא כתבתי מבלי שקדם לכך רצון להביא טוב לעולם וליושביו. כולי תודה לבורא עולם על משפחתי האהובה והתומכת שהיא כל עולמי. ועל השליחות שהפקיד בידיי - כישרון ורוח ונשיאת חן ולהעניק לעולם. ה' נתן ה' לקח יהי שם ה' מבורך".

מכתב ההתאבדות של חיים ולדר
מכתב ההתאבדות של חיים ולדר

כמה ימים לאחר פרסום התחקיר הודיע ולדר כי הוא פורש מכל עיסוקיו הציבוריים, ומטעמו נמסר כי הוא "החליט לקחת פסק זמן מכל עיסוקיו הציבוריים בכדי להתפנות למאבק לטיהור שמו ולהקדיש את זמנו למשפחתו בעת הזו". בעקבות התחקיר הגיעו 22 עדויות נוספות על תקיפות מיניות מצידו של ולדר, והמשטרה החלה בבדיקתן.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2511212054' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_24r38fng' duration='311']

ולדר, שנולד וגדל בחיפה, היה סופר לילדים, נוער ומבוגרים שכתב יותר מ-80 ספרים, ובנוסף היה מרצה, פובליציסט ופעיל לרווחת הילד בחברה החרדית, חתן פרס ראש הממשלה "מגן הילד" מטעם המועצה הלאומית לשלום הילד. ולדר התגורר בבני ברק והיה אב לשבעה. בשנת 2019 שכל את בנו הבכור, שנפטר ממחלת הסרטן בגיל 28.