לאחר שהועלו נגדו טענות על ניצול מיני: הסופר חיים ולדר נמצא ללא רוח חיים

בחודש שעבר נחשפו העדויות לפיהן ולדר ניצל מינית נערות ונשים צעירות במשך שנים, ובמשטרה החלו בבדיקתן. היום הוא נמצא מת על קבר בנו בבית העלמין סגולה שבפתח תקווה

זמן צפייה: 04:02

הסופר חיים ולדר נמצא היום (שני) ללא רוח חיים ליד קבר בנו בבית העלמין סגולה שבפתח תקווה, שם נקבע מותו בגיל 53. תחקיר עיתון "הארץ" חשף בחודש שעבר עדויות לפיהן ולדר ניצל מינית נערות ונשים צעירות במשך שנים, כאשר אחת העדויות הייתה של נערה שהייתה בת 12 וחצי כשהחל הניצול.

כמה ימים לאחר פרסום התחקיר הודיע ולדר כי הוא פורש מכל עיסוקיו הציבוריים, ומטעמו נמסר כי הוא "החליט לקחת פסק זמן מכל עיסוקיו הציבוריים בכדי להתפנות למאבק לטיהור שמו ולהקדיש את זמנו למשפחתו בעת הזו". בעקבות התחקיר הגיעו 22 עדויות נוספות על תקיפות מיניות מצידו של ולדר, והמשטרה החלה בבדיקתן.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2511212054' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_24r38fng' duration='311']

ולדר, שנולד וגדל בחיפה, היה סופר לילדים, נוער ומבוגרים שכתב יותר מ-80 ספרים, ובנוסף היה מרצה, פובליציסט ופעיל לרווחת הילד בחברה החרדית, חתן פרס ראש הממשלה "מגן הילד" מטעם המועצה הלאומית לשלום הילד. ולדר התגורר בבני ברק והיה אב לשבעה. בשנת 2019 שכל את בנו הבכור, שנפטר ממחלת הסרטן בגיל 28.

ניידת משטרה ואמבולנס בבית העלמין סגולה
ניידת משטרה ואמבולנס בבית העלמין סגולה

ניידת משטרה וזק''א בבית העלמין סגולה
ניידת משטרה וזק''א בבית העלמין סגולה | צילום: יהוידע בן ציון