נתניהו על הרס המצבות בבית העלמין הבריטי בחיפה: "חמור מאוד"

ראש הממשלה התייחס להשחתת מצבותיהם של חללי הממלכה, שנהרגו במלחמות העולם הראשונה והשנייה: "נעשה הכול כדי למצוא את האחראים ולהביאם לדין". משרד החוץ: "מביעים שאט נפש מהמעשה"

זמן צפייה: 00:59

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב (שבת) להשחחת המצבות בבית העלמין הבריטי בחיפה, והצהיר: "אנו רואים בחומרה רבה את חילול הקברים של גיבורי מלחמת העולם הראשונה. אנו חבים להם חוב היסטורי על שחרור הארץ מהשלטון העותמאני, ונעשה הכול כדי למצוא את האחראים ולהביאם לדין".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה למעשה: "משרד החוץ מבקש להביע את שאט הנפש שלו מההשחתה של המצבות בבית העלמין הבריטי בחיפה.

עוד בחדשות 13:

חשד לפשע שנאה בחיפה: מצבות הושחתו בבית העלמין הבריטי

אמה של נעמה יששכר שוחחה עם נתניהו: "אל תרפה"

אחותה של מיכל סלה מבקשת סיוע מהציבור: "עזרו לפענח את הפאזל"

בית הקברות הצבאי הבריטי
בית הקברות הצבאי הבריטי | צילום: דוברות המשטרה

האחראים לפשע השנאה הזה, שאותו אנו מגנים בכל פה, בחרו לנתץ ולצייר צלבי קרס על מצבותיהם של חללי חבר העמים הבריטי, שנהרגו בשתי מלחמות העולם. משטרת ישראל חוקרת את המקרה ואנחנו מצפים לסיום מהיר של החקירה, שבסופה ימוצה הדין עם הפושעים.

אנו מבקשים להודות לשותפינו ממדינות חבר העמים הבריטי, ובמיוחד לוועדה להנצחת בתי העלמין הצבאיים של חבר העמים, על מחויבותם ופעילותם לתיקון הנזקים והשבת בית העלמין לקדמותו".

בית הקברות הצבאי הבריטי
בית הקברות הצבאי הבריטי | צילום: דוברות המשטרה

כאמור, כ-20 מצבות הושחתו אמש בבית העלמין הבריטי בחיפה, כאשר אלמונים ריססו עשרות צלבי קרס במקום. מדובר בבית הקברות הצבאי הבריטי, שבו טמונים חללי הממלכה שהנרגו במלחמת העולם הראשונה והשנייה. המשטרה חוקרת את האירוע, וחושדת כי מדובר בפשע שנאה.