הדס שטייף: "החליטו לשים אותי בזינזאנה"

אל זירת האסון אמש במחסן הזיקוקים, הגיעה העיתונאית הדס שטייף במטרה לסקר, אך נאזקה על ידי השוטרים בטענה שהיא מפריעה לעבודת המשטרה במקום

זמן צפייה: 01:41

"הגעתי למושב פורת כדי לסקר את האירוע. בכניסה למושב עצר אותי שוטר, הוא צעק 'תעמדי בצד לא מעניין אותי מי את'. אמרתי לו שהוא לא יכול למנוע ממני להיכנס' וכמו שאתם רואים בסרטון החל עימות ביני לבינו", מסבירה הדס שטייף.

"חשוב לציין שחלק מהעיתונאים יצאו והלכו ברגל לכיוון האירוע ורק אותי עצרו, הם טענו שהם דאגו לחיי. מה שהכי מרגיז שהחליטו לשים אותי בזינזאנה, תחת אבטחה כבדה ונעלו אותי. אני רואה את השריפה דרך הזינזאנה ולא יכולה לשדר", טענה שטייף.

[brightcove_iframe video_id='boker_15032017_04' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_kaq4d9bv' duration='552']

שני בני אדם נהרגו וגבר כבן 50 נפצע אתמול באורח קשה כתוצאה מפיצוץ במחסן זיקוקים במושב פורת. כוחות הצלה רבים חילצו גופה מהמבנה לאחר שהשתלטו על האש ומאוחר יותר אותרה בסריקות גופה נוספת.

לאחר האסון, התברר שמחסן הזיקוקים פעל ללא רישיון עסק וללא אישור כבאות כפי שמחייב החוק. מנהל העבודה של המחסן עוכב לחקירה ונחקר אחר הצהריים. בעלי המקום נפצע באורח קשה. "זהו אירוע חמור מאוד, עפו זיקוקים לחצרות הבתים והיה יכול להיות אסון הרבה יותר גדול. כוחות הכיבוי מנעו התפשטות יותר חמורה של האירוע", סיכמה שטייף.

[brightcove_iframe video_id='20zikukim_vtr2_n20170314_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='1929'']

עד כה התאונות שקרו בישראל נבעו כתוצאה מאחסנה לא חוקית. המקרה שקרה אתמול מצטרף לעוד שני מקרים שקרו בעבר. "אחרי מקרים כאלה מיד אומרים שזיקוקים אינם בטיחותיים, זה לא נכון. כמו שלגז, נפט או חומרים מסוכנים אחרים יש תנאים רגולטורים, גם לאחסון זיקוקים יש אמצעי בטיחות שחובה לפעול לפיהם", טען יורם ואן וסט, יבואן זיקוקים, פירוטקס. צפו בראיון המלא מתוך העולם הבוקר עם אברי גלעד והילה קורח

העולם הבוקר כל הקטעים