סקר חדשות 13: רוב הציבור הישראלי תומך במתן זכויות לקהילה הגאה

מנתוני הסקר עולה כי למרות אופייה הדתי והשמרני של הממשלה הנוכחית - רוב הציבור הישראלי תומך במתן זכויות לקהילה הגאה. הנתון המפתיע - חמישית ממצביעי הציונות הדתית תומכים בנישואים חד-מיניים

זמן צפייה: 01:42

תוצאות הסקר שנערך על ידי חדשות 13 וקמיל פוקס לקראת חודש הגאווה פורסמו היום (רביעי), ומציגים תמונה על דעותיו של הציבור הישראלי על שוויון זכויות לקהילה הגאה. מנתוני הסקר עולה כי רוב ברור באוכלוסייה תומך בשוויון זכויות לקהילה הגאה, ויש עלייה משמעותית בתומכים מהשנה שעברה - זאת למרות האופי הדתי והשמרני של הממשלה הנוכחית. בסקר הוצגו למשתתפים שתי שאלות: "האם את'ה תומך/ת בנישואים חד-מיניים" ו"האם את/ה תומך/ת בשוויון זכויות מלא לקהילה הגאה".

הפילוח, כאמור, נעשה לפי מגזרים ומפלגות. נתוני הסקר מגלים כי רוב אזרחי ישראל תומכים במתן שיוויון זכויות מלא לקהילה הגאה - כ- 61%. באוכלוסייה היהודית בארץ האחוזים גבוהים אף יותר, והמגזר הלא-יהודי בארץ מוריד את אחוז התמיכה הכללית. בנוסף, התמיכה בקהילת הגאה עלתה בצורה משמעותית בציבור הדתי.

נתונים מעניינים עלו גם בממצאים הקשורים במפלגות: כ-50% מתומכי הליכוד תומכים בנישואים חד-מיניים, וכ-19% ממצביעי ממפלגות הציונות הדתית תומכים בנושא. מדובר בעלייה משמעותית מאוד לעומת שנה שעברה, אז תמכו רק 4% מהמצביעים למפלגות הציונות הדתית בנישואים חד-מיניים.

מצעד הגאווה בירושלים ב-2022
מצעד הגאווה בירושלים ב-2022 | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בקרב תומכי האופוזיציה, התמיכה במתן שיווין זכויות מלא לקהילה הגאה היא מובהקת. כ-96% ממצביעי מפלגת "יש עתיד" תומכים, וכ-4% מתנגדים. מפלגת העבודה משתרכת מעט מאחור - עם 82% תמיכה, ו-18% התנגדות. כ-96% מהמצביעים למחנה הממלכתי תומכים בלהט"ב, ובמפלגת מרצ התמיכה היא אבסולוטית - כ-100%.