פעילת הימין שפי פז ריססה כתובות נאצה במשרדי האיחוד האירופי

הכתובת "האיחוד האירופי - החוצה" נמצאה במשרדי הארגון ברמת גן בשעה שאף דיפלומט לא נכח במקום. פז, שהודתה במעורבות במעשה, הגיעה לחקירה במשטרה. "הארגון מסבסד את רוצחי ילדינו"

זמן צפייה: 00:23

משרדי האיחוד האירופי ברמת גן הושחתו היום (ראשון) בשעות אחר הצהריים, כאשר על הקירות בכניסה לבניין רוססו הכתובות "האיחוד האירופי - החוצה", ו-"כסף גרמני הורג יהודים". פעילת הימין שפי פז, ומירב חג'ג', אמה של שיר חדד שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב לפני כשנתיים, תיעדו את עצמן במהלך ריסוס הכתובות. פז הגיעה לתחנת המשטרה לב תל אביב, שם היא נחקרת בחשד להשחתת פני מקרקעין.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שקד: "לסביבת נתניהו יש איבה אישית כלפיי – מעולם לא רצו בנו"

אשכנזי על דברי נתניהו לחדשות 13: "תעמולה בנכסים ביטחוניים"

הקרב הצמוד בין המפלגות והשינוי בגושים: כל סקרי חדשות 13

משרדי האיחוד האירופי ברמת גן
משרדי האיחוד האירופי ברמת גן

בסרטון שמתעד את רגע הוונדליזם, הסבירה פז את הסיבה למעשה: "באנו לכאן כי האיחוד האירופי מסבסד את רוצחי ילדינו. הם מעודדים הגירה בלתי חוקית ופועלים על מנת לחסל את מדינת הלאום של העם היהודי". בשלב זה קראה פז לאיחוד "להפסיק להתערב בענייניה של ישראל, ולהפסיק לממן את המחבלים ואת ארגוני הסיוע למסתננים. צאו מהחיים שלנו כבר", אמרה. "האיחוד האירופי מממן אי-הריסת בתים של מחבלים ואשם באותה מידה ברצח ילדינו", הוסיפה חג'ג', "עזבו אותנו בשקט".

כשהגיעה לתחנת המשטרה הצהירה פז כי "הגענו למשרדי האיחוד האירופי משום שלאורך השים הוא מתערב בצורה קשה ע"י מימון מסיבי של משפחות המחבלים ועורכי דינם. מבחינתנו הוא אחראי לכל אחד מהפיגועים הבאים שיהיו, וגם משום שהוא תומך בכל ארגוני הסיוע למסתננים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190915-2304' autoplay='0' credit='' desc='שפי פז בתחנת המשטרה ' kid='1_5hoy3tfh' duration='80'']

גם חג'ג' התייחסה למעשה וציינה כי "אני הגעתי למחות על זה שהאיחוד האירופי מעורב במימון של מחבלים ומשפחות מחבלים. מונע הרתעה, מונע הריסת בתים, מונע גירוש משפחות. זה לא התפקיד של האיחוד האירופי להגן על מחבלים שרוצחים את הילדים שלנו. הבקשה שלי היא שהאיחוד יסיר את הידיים שלו מהמשפחות בישראל. הדם של הילדה שלי על הידיים שלהם".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190915-2306' autoplay='0' credit='' desc='מירב חג′ג′' kid='1_f0qlqr1b' duration='81'']

מטעם שגרירות האיחוד האירופי בישראל נמסר כי הם נמצאים בקשר עם משרד החוץ וגורמי האכיפה על מנת להבטיח שינקטו כל אמצעי הביטחון הראויים, והוסיפו כי "מדובר באירוע מצער שיש לגנות". גם דוברות האיחוד האירופי התייחסה למקרה, ואמרה: "זהו מעשה ונדליזם מגונה. אנו מצפים לתוצאות מהירות של החקירה".

ניקולאי מלדנוב, שליח האו"ם למזרח התיכון, גינה את המעשה ואמר: "אסור להתיר ולקבל הסתה שכזו. יש לגנות אותה. אני מביע סולידריות עם הקולגות שלי באיחוד האירופי. אף נציג דיפלומטי לא צריך להיות מוטרד בדרך הזו, בשום מקום".


[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190915-2105' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: פז וחג′ג′ בפתח השגרירות' kid='1_wsb4y8zr' duration='140'']

"אנו מזועזעים מההשחתה של שגרירות האיחוד האירופי בישראל, ומגנים בחריפות את המקרה", כתב שר החוץ ישראל כץ בחשבון הטוויטר שלו. "ישראל מחוייבת לשמור על ביטחון כל הנציגויות הדיפלומטיות בשטחה. משטרת ישראל חוקרת את המקרה, ואנו מצפים לסיום מהיר של החקירה שבסופה ימוצה הדין עם המשחיתים".

גם במפלגת ימינה התייחסו להשחתת המשרדים, ומסרו כי הם "מגנים כל אלימות - הן פיזית והן מילולית - גם אם זה נעשה מתוך כאב גדול".