אחרי העימות: שוחרר הצעיר הישראלי שנעצר בסיני

נהוראי יצחק תמסית, בן 18 מבקעת הירדן, נעצר בנואיבה לאחר שנקלע לעימות עם תושב המקום. בתום מאמצים של משרד החוץ והקונסוליה במצרים, הוא שוחרר הבוקר

נהוראי יצחק תמסית

נהוראי יצחק תמסית, אזרח ישראלי בן 18 מבקעת הירדן, שוחרר הבוקר (שני) לאחר שנעצר בסיני שבמצרים בעקבות עימות עם תושב מקומי. שחרורו מגיע בעקבות עבודה מאומצת של משרד החוץ והקונסוליה במצרים.

יצחק הוא חסיד חב"ד שהגיע לנואיבה כדי לדאוג למטיילים ישראלים לאוכל כשר, ובשבת האחרונה הוא הציע לעשות את השבת כולם יחד כדי "לקרב את הגאולה ולזכות לאחדות עם ישראל בסיני". לפי משפחתו, בצאת השבת ביקשו הישראלים להצטלם יחד, ונהוראי רצה להחזיק דגל של חב"ד - אך בעל המקום לא אישר. יצחק התנצל והתכוון להחזיר את השקית למקום, אך אז אחד מצוות העובדים דחף אותו.

בניסיון להגן על עצמו, יצחק דחף את העובד וביקש שיניח לו, בעוד שהמצרי המשיך לתקוף אותו. הוא נעצר ונלקח לתחנת משטרה מקומית בכפוף להבטחה של המצרים ובעלי המקום כי הם לוקחים אותו רק כדי "לעשות סולחה" ולשחרר אותו מיד, אך לא נתנו לו לאכול, לשתות ולהתפנות, ואמרו שרק אם יחתום על מסמכים יוכל להשתחרר. בני משפחתו אומרים כי הוא חתם כשהוא עייף ותשוש, וכי שיקרו לו, השאירו אותו עצור בלי טלפון, בלי אוכל כשר, בלי מים ובלי תנאים בסיסיים למעצר.

נהוראי יצחק, הישראלי שנעצר בסיני
נהוראי יצחק, הישראלי שנעצר בסיני | צילום: משה שי, פלאש 90

אמו סיפרה אתמול בשיחה עם חדשות 13: "מאז המעצר אי אפשר לדבר איתו, החברים נמצאים שם, הם לא יודעים על מה הם חותמים. אין מתורגמן, אין לנו מושג איזה תיק תופרים לו".

"זה לא משהו על רקע דתי, הוא כבר מעל חודשיים נמצא שם", סיפרה האם. "הם שמעו שהוא אמר שהוא עוזב, נכנסו ללחץ שהרבה מטיילים לא יגיעו. הוא הכין אוכל כשר להרבה מטיילים. זה ילד בן 18, הוא לא הגיע מטעם אף אחד. הוא ראה שצריך לעשות שם פעילות יהודית ולהכין אוכל כשר והתחיל לעשות את זה. מטיילים תמורת חדר, בהדדיות. בסוף שבוע האחרון משהו שם התפקשש. במשרד החוץ אמרו לנו להקשיב למקומיים, לא לעשות בלגן".