"משענת לעתיד טוב יותר": המיזם העסקי שמסייע לנוער בסיכון

לאחור שחניך לשעבר סיפר לו כי הוא במצוקה, רן אורן הקים את פרויקט "נערי האור", שמקים עסקים חברתיים ומסייע לנערים. "הדבר הכי חשוב שאנחנו נותנים להם זה כישורי חיים" • "משהו קטן וטוב"

זמן צפייה: 02:36

שנתיים אחרי שסיים את החונכות בפרויקט פרח, שבו מסייעים לילדים הזקוקים לעזרה, קיבל רן אורן שיחת טלפון מאחד התלמידים שלו, שסיפר לו כי הוא ישן ברחוב והתחנן לעזרה. אורן פתח בפניו את ביתו, חיבר אותו בחזרה למשפחתו הביולוגית ודאג לו אפילו לתעסוקה בעסק המשפחתי שלו.

בעקבות המקרה, רן אורן, שמנהל ומייסד עמותת פטריציו פאולטי להתפתחות ותקשורת, הקים גם את מיזם "נערי האור", שדואג להקים עסקים חברתיים ובכך לסייע לנוער בסיכון. "אנחנו עושים נרות ואנחנו מגדלים פה ירקות וצמחי מרפא, שאותם אנחנו ממצים, עושים מיצוי בשמן, ומערבבים בתוך הנרות שלנו", הסביר אורן.

פרויקט ''נערי האור''
פרויקט ''נערי האור'' | צילום: חדשות 13

"אנחנו בעצם הבנו מההתחלה שיש כמה עקרונות שעובדים. דבר ראשון, זה מקום עבודה. אנחנו פותחים להם חשבון בנק, הם מקבלים שכר מלא על העבודה שלהם, אנחנו עוזרים להם להבין מה הזכויות שלהם. אבל הדבר הכי חשוב שאנחנו נותנים להם זה כישורי חיים".

מני אליס, בוגר הפרויקט וכיום איש מכירות סיפר: "על החודש הראשון כבר עשו לי שיחה ואמרו לי: 'אנחנו מאמינים בך ואנחנו רוצים שתתן מעצמך יותר ואנחנו גם מעלים לך את המשכורת בהתאם'. בתוך כך התהליך הזה הם רואים שעם המעורבות שלהם והאכפתיות שלהם והאחריות האישית, אפשר להצליח בחיים. מקום שהוא מסגרת ומשענת לזה שיש דבר כזה עתיד טוב יותר ולא צריך להתגלגל ברחוב".