מדצמבר: המדינה מתכננת "חזרה לשגרה" בחלק מיישובי עוטף עזה

פרסום ראשון: על אף שסיום המלחמה לא נראה באופק, הממשלה כבר מסמנת את חודש דצמבר כתאריך שבו תחל חזרה לשגרה בעוטף, ביישובים שרחוקים יותר מ-4 ק"מ מהגבול עם רצועת עזה. בין היישובים המדוברים נמצאת גם העיר שדרות

זמן צפייה: 03:20

פרסום ראשון: המדינה מתכננת להחזיר תושבים שפונו בחזרה לבתיהם ביישובים המרוחקים יותר מארבעה קילומטרים מהגבול עם רצועת עזה, ובהם גם העיר שדרות - כך פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית. על פי התכנון, הכוונה הנה לבדל את היישובים שנמצאים במרחק הנע בין אפס לארבעה קילומטרים מהגבול והיישובים שנמצאים במרחק רב יותר, הגדול מארבעה קילומטרים.

בימים האחרונים גורמים רשמיים ניהלו שיחות עם ראשי הרשויות הרלוונטיות והתושבים שלהם, במטרה לברר את צרכיהם בטרם תתאפשר חזרה מסוימת לשגרה - הכוללת גם פתיחה של בתי ספר וחזרה של ילדים לכיתות הלימוד.

כוחות צה"ל ויכ"ל בחיפושים אחר נעדרים בעוטף עזה
כוחות צה"ל ויכ"ל בחיפושים אחר נעדרים בעוטף עזה | צילום: דוברות יכ"ל

אחת האפשרויות הנשקלות כעת הנה להחזיר את התושבים בכמה פעימות - כשבשלב הראשון יוחזרו תושבים מבוגרים, ורק לאחר מכן בשלב השני תתאפשר חזרה של משפחות עם ילדים. במקביל, בפיקוד העורף קיבלו הנחיה לפיה יש לשנות את השיח ולדון בפומבי בחזרה לשגרה באותם היישובים המרוחקים מגדר הגבול במרחק הגדול מארבעה קילומטרים.