רס"ר במיל' גל איזנקוט הובא למנוחות: "מצדיע לך, בן אהוב"

אלפים הגיעו לבית העלמין הצבאי בהרצליה כדי ללוות בדרכו האחרונה את בנו של הרמטכ"ל לשעבר, השר וחבר קבינט המלחמה גדי איזנקוט, בנוכחות הנשיא, רה"מ, שרים ומפקדי צה"ל בעבר ובהווה. אחותו של גל ספדה לו בדמעות: "בליבנו תמיד תהיה הכי חי בעולם"

זמן צפייה: 05:15

רס"ר במיל' גל איזנקוט, בן הזקונים של הרמטכ"ל לשעבר והשר וחבר קבינט המלחמה גדי איזנקוט, אשר נפל אתמול בקרבות ברצועת עזה, הובא למנוחות הבוקר (שישי) בבית העלמין הצבאי בהרצליה. אלפים הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה, בהם נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שרים, רמטכ"לים ומפקדי צה"ל בעבר ובהווה. הזמר שלמה ארצי ביצע את השיר "ירח" לבקשת המשפחה. "גלוש, בננו הצעיר", ספד לו גדי איזנקוט בדמעות, "נולדת כשהייתי מח"ט גולני, אמא עדכנה אותי שהיא בדרך לבית החולים. מיהרתי מרמת הגולן אך הגעתי באיחור. באחת משיחות הנפש שלנו, אמרת לי שהייתי חסר לך מאוד הרבה מאוד שנים. עניתי לך שאני בטוח שאמא הייתה בשבילך כל הזמן, והייתי גאה ושמח לראות את הקשר העמוק שלך עם אמא ועם האחים".

"כשבגרת, התפעלתי מהרצינות התהומית שלך, לצד הומור ורוח שטות", הוסיף איזנקוט, "מצוינות הייתה אצלך דרך חיים. בלימודים, בטריאתלון, בצופים ושוב בלימודים. היית מאוד גאה במשפחה, אבל רצית תמיד לעמוד בזכות עצמך. ב-7 לאוקטובר הקפצתי אותך למפקדת האוגדה. מאז, שירתת במילואים לצד חברך מהמסלול, איל ברקוביץ' זכרונו לברכה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2312081206' autoplay='0' credit='' desc='גדי איזנקוט מספיד את בנו: "נעשה הכל כדי להיות ראוים למען מי שהקריב"' poster='' kid='1_paei6jp5' duration='370']

עוד אמר איזנקוט בהספדו: "לפני שבוע הגעת במסגרת ההפוגה ושמחת לראות ולשמוע שהפעילות ההתקפית שבה השתתפת תרמה לשחרור החטופים. בעיקר דיברת על הילדים הקטנים. במשפחה הסתכלנו תמיד בעיניים בורוקות על הקשר המיוחד שלך עם הנכדים שהתמגנטו אליך בכל מפגש. בשיחה על המלחמה אמרת לי שאתה והחברים שלך לפלוגה מרגישים שהיא צודקת, שחייבים להחזיר את כל החטופים ולהביס את חמאס אחרי המתקפה הברברית והאכזרית שביצעו. מדי פעם היית לוקח למ"פ את הטלפון המסווג והיית מתקשר לומר שהכל בסדר".

"גל, אני בטוח שנמשיך במערכה במאמץ לחזק את המדינה שכה אהבת, בעיקר שתהיה חזקה, מפותחת וצודקת, כמו שתמיד נהגת לבקר על דברים שלא מצאו חן בעיניך שקרו פה. אהוב ליבנו, אני מבטיח לך שנמשיך להיות משפחה מלוכדת ומאושרת, כדי שההקרבה הרבה שלך ושל הנופלים לא הייתה לשווא, אני מצדיע לך בן אהוב. אוהבים אותך לעד, אבא, אמא וכל המשפחה. אני מבטיח לך שנעשה הכל כדי להיות ראויים למען מי שהקריב ולמען עם ישראל כולו, שמחבק אותנו בשעה קשה זו".

גדי איזנקוט מספיד את בנו גל
גדי איזנקוט מספיד את בנו גל | צילום: רויטרס
גדי איזנקוט מספיד את בנו גל
גדי איזנקוט מספיד את בנו גל | צילום: רויטרס

השר בני גנץ, יו"ר מפלגתו של איזנקוט, ספד לו: "מה גורם לבחור צעיר, מוכשר, הג'וקר של המשפחה, לעזוב הכל ולצאת אל הקרב? הבית - שלכם, שלנו, מדינת ישראל שנמצאת אולי בשעתה הקשה ביותר. הבית שבו הם גדלו וצמחו חינך לאהוב את המדינה, לצעוק 'אחרי'".

"גדי", פנה גנץ לאב השכול, "כשאישרנו תוכניות, ידענו את משמעותן. ידענו שחיצים על המפות יכולות להפוך לחיצים בליבן של משפחות יקרות. אתה, אחי ורעי לנשק, ומשפחתך - סמל ומופת של דוגמה אישית. אתה הבנת את המשמעות היטב. בשבועות האחרונים, הלב הרחב שלך לא נתן לך מנוח, וכל משפחה של חטופה וחטוף וכל משפחה שכולה, כולם היו בניך ובנותיך. כשנפתחה דלת החמ"ל, שהפכה לארורה, דומה ברגע זה לכל כך הרבה דלתות שפתחת בעבר, הסתכלתי עליך. כשיצאת אמרתי לעצמי - זה לא מגיע לאף אחד, זה לא מגיע לגל. רק מי שאוהב את המולדת, מתחנך לשמור עליה ולצעוד בראש, עלול ליפול עליה למען הבטחת עתידה".

גנץ מנחם את איזנקוט
גנץ מנחם את איזנקוט | צילום: רויטרס
הנשיא הרצוג בהלווייתו של גל איזנקוט
הנשיא הרצוג בהלווייתו של גל איזנקוט | צילום: רויטרס
רה״מ נתניהו והשר לוין בהלוויית גל איזנקוט
רה״מ נתניהו והשר לוין בהלוויית גל איזנקוט | צילום: רויטרס
ראש האופוזיציה יאיר לפיד בהלוויית גל איזנקוט
ראש האופוזיציה יאיר לפיד בהלוויית גל איזנקוט | צילום: רויטרס

רותם, אחותו של גל, ספדה לו בדמעות: "כנראה שאם היית רואה שאני זו שנבחרה לדבר, היית גאה בי כמו תמיד. גל אחינו הקטן והאהוב, הקטן מבין חמשת המופלאים, איך נפרדים מאח שטען בכל אירוע שהוא ציר הכיף של המשפחה. תמיד כשאני מראה תמונות שלנו, אין אחד שלא עוצר אותי כדי לומר כמה אתה יפה. זכינו בך כאחינו הקטן במשך 25 שנים מלאות, חיים שבאמת חיית באקסטרים, הייתה לנו ילדות מלאה בחוויות. בכל דבר שעשית הצטיינת. כשהתגייסת לא היה ספק שתעשה משהו משמעותי. חיית חיים מלאים ועשירים בחוויות, עם הרבה חברים שצברת לאורך הדרך".

"תראה כמה אנשים באו לפה רק בשבילך", הוסיפה רותם, "לאן הלכת, או יותר נכון כמו שאתה אומר: 'איפה אתה, איפה אתה, איפה אתה?'. בליבנו תמיד תהיה הכי חי בעולם, אדם צעיר מלא באנרגיה עם הלב הכי גדול בעולם. תודה שהיית דוד לילדים שלנו, שהסתכלו עליך בהערצה כל כך גדולה. אתה תחסר לנו בכל דקה ביום. נעשה הכל כדי להמשיך בדרכך".

גדי איזנקוט ובתו בהלוויית בן הזקונים גל
גדי איזנקוט ובתו בהלוויית בן הזקונים גל | צילום: רויטרס
גדי איזנקוט בהלוויית בנו גל
גדי איזנקוט בהלוויית בנו גל | צילום: רויטרס
גדי איזנקוט בהלוויית בנו גל
גדי איזנקוט בהלוויית בנו גל | צילום: רויטרס
גדי איזנקוט ורעייתו חנה בהלוויית בן הזקונים גל
גדי איזנקוט ורעייתו חנה בהלוויית בן הזקונים גל | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ראשון הסופדים היה סגן-אלוף במיל' ערן ברקת, מפקד הגדוד של גל: "ביום זה מדינת ישראל איבדה את אחד מטובי בניה, אחינו לנשק, יקירכם, הלוחם. גל, או כפי שכונה בגדוד איזנקוט, התגייס לפני שש שנים למגלן. ביצעת שירות משמעותי, מתוך תחושת שליחות אמיתית למדינה. בתום השירות הסדיר הצטרפת לגדוד 699. ב-7 באוקטובר התייצבת בבסיס עוד לפני הקריאה לצו 8 מתוך הבנה של צו השעה. כחובש בכיר ומי שהיה אמון על תחום הרפואה בצוות פעלת ללא הרף בהוצאה לפועל של אימוני רפואה מתקדמים, אותם ניהלת וחנכת בעצמך על מנת לוודא שהכוח יוכל לשמור על הצוות והפלוגה בצורה המיטבית ביותר".

עוד הוסיף סא"ל ברקת: "אני עומד כאן היום בשם לוחמי ומפקדי גדוד 699 בחטיבה 551, אשר ממשיכים ברגעים אלה את הלחימה ברצועת עזה ונבצר מהם להיפרד ממך באופן אישי, אך מדבריהם עולה דמותך הייחודית. היית לוחם מצטיין וחבר צוות שאין טוב ממנו, חד וחכם. איש של אנשים, שמאחד סביבו את כולם ומקרין תמיד טוב לב ואופטימיות. בעל תפיסת עולם מוצקה ורהיטות יוצאת דופן. רגיש וער לסובבים אותך, תמיד יודע לומר את המילים הנכונות במקום הנכון. משפחת אייזנקוט היקרה, אין במילים נחמה על האובדן הגדול ואין כדי להקל על האובדן הנורא. אנו משתתפים בצערכם הכבד ומבטיחים לאמץ אתכם אל הגדוד והחטיבה לעולם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2312081149' autoplay='0' credit='' desc='שלמה ארצי מבצע את "ירח" בהלוויה' poster='' kid='1_v15zz65h' duration='348']

הנשיא הרצוג מנחם את גדי איזנקוט בהלוויית בנו
הנשיא הרצוג מנחם את גדי איזנקוט בהלוויית בנו | צילום: רויטרס
רה״מ לשעבר אהוד ברק בהלווייתו של גל איזנקוט
רה״מ לשעבר אהוד ברק בהלווייתו של גל איזנקוט | צילום: רויטרס
הנשיא הרצוג ורה״מ נתניהו בהלוויית גל איזנקוט
הנשיא הרצוג ורה״מ נתניהו בהלוויית גל איזנקוט | צילום: רויטרס
רה״מ נתניהו מנחם את גדי איזנקוט בהלוויית בנו גל
רה״מ נתניהו מנחם את גדי איזנקוט בהלוויית בנו גל | צילום: קובי גדעון / לע״מ
יו״ר הכנסת אמיר אוחנה מניח זר על קברו של גל איזנקוט
יו״ר הכנסת אמיר אוחנה מניח זר על קברו של גל איזנקוט | צילום: קובי גדעון / לע״מ
הרמטכ״ל לשעבר אביב כוכבי בהלווייתו של רס״ר במיל' גל איזנקוט
הרמטכ״ל לשעבר אביב כוכבי בהלווייתו של רס״ר במיל' גל איזנקוט | צילום: חדשות 13
שלמה ארצי בהלוויית גל איזנקוט
שלמה ארצי בהלוויית גל איזנקוט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

דפנה פרידור, חברת ילדות של גל, ספדה לו בדמעות: "אני עוצמת עיניים כדי לראות אותך ולא לראות את מי שנמצא כאן. את השיחות הכי כנות שלי חלקתי איתך, את כל הסודות הכי כמוסים שלנו חלקנו אחד עם השנייה. מאז השחרור יצאת למסע, שבו צפיתי בך מהצד וגם חלקתי איתך רגעים בהם אתה טורף את העולם, מפזר אנרגיות עם החיוך הענק הזה שלך, עם חיבוק חזק שיכול לשבור עצמות".

"בחודשים האחרונים הקשר שלנו היה בווידאו בוואטסאפ, שנע בין חצי שעה לשעתיים, תלוי אם אתה בלימודים או לא", הוסיפה דפנה, "סיפרנו ושיתפנו הכל, נהגנו לסיים כל שיחה כזאת בדקות ארוכות של אהבה אחד לשנייה. ידענו היטב כמה אנחנו אוהבים אחד את השנייה. אח שלי, אני לא נפרדת ממך עוד, הנשמה שלך פה ואני מרגישה אותה חזק. אני מרגישה את האנרגיות שלך בתוך הלב שלי. תמשיך להיות איתי, אני עוד לא יכולה להיפרד".

רותם רוזנברג, חבר ילדות של גל, ספד גם הוא: "גל, אני בהלם שאני בכלל יושב וכותב הספד. אני מאמין שרבים מהאנשים כאן מכירים אותך בתור הלוחם שהיית, והסטודנט שהייתה, וחלק בטח באו מתוך כבוד לייחוס המשפחתי. אנחנו בתור החברים שלך, או כמו שאנחנו אוהבים לקרוא לזה - המעגל הראשון, זוכרים אותך פשוט גל, גל של רגש, גל של צחוקים, גל של עזרה, גל של החלטות בלתי צפויות, גל של אהבה והערצה והערכה אמיתית לכל אחד מהחברים. היית בן אדם מיוחד, קשה לדבר עליך בלשון עבר".

הלווייתו של רס״ר במיל' גל איזנקוט
הלווייתו של רס״ר במיל' גל איזנקוט | צילום: רויטרס

השר איזנקוט קיבל את המרה שבבשורות בזמן שביקר אתמול לוחמים בדרום. מפרטים ראשוניים על מותו של רס"ר במיל' איזנקוט עולה כי הלוחמים הבחינו בפיר מנהרה פתוח וסרקו אותו - כשלפתע התפוץ מטען חבלה רב-עוצמה שפצע אותו אנושות. הוא פונה לבית החולים אסותא באשדוד - שם מת מפצעיו. "במהלך סיור היום במפקדת אוגדה 162 קיבלנו בשורות קשות, על נפילתו של גל, בנו של חברי גדי איזנקוט", ספד אמש השר גנץ, "גל לא היסס והתגייס למילואים למען המדינה שאותה חונך לאהוב כל חייו, ושאותה אהב בכל נימי נפשו".

גנץ הוסיף: "יחד עם כל עם ישראל אני שולח חיזוק גדול לגדי ולמשפחה כולה, וחיבוק גדול. כולנו מחויבים להמשיך ולהילחם למען המטרה הקדושה שבשמה נפל גל. גדי, אנחנו מכירים עשרות שנים. אצלך הבית הוא תבנית נוף מולדתה של המדינה. אני יודע כמה חזק אתה. כמה מאוחדת המשפחה שלכם. איך תמיד אתה שומר על הבית של כולנו, וגם על הבית האישי שלך. כך יהיה גם כעת, אני בטוח. אתה תשמור על המשפחה, וכולכם תשמרו האחד על השני חזקים".

התמונה האחרונה של השר גדי איזנקוט עם בנו גל
התמונה האחרונה של השר איזנקוט עם בנו גל
השר גדי איזנקוט עם בנו גל
גדי איזנקוט עם בנו גל, 2018 | צילום: דובר צה״ל
גל איזנקוט
רס״ר במיל' גל איזנקוט

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לנפילתו של גל וכתב בהספד שפרסם: "לחנה וגדי איזנקוט, שרה ואני שבורי לב על נפילתו של בנכם גל. אנחנו בוכים איתכם ומחבקים אותכם. גל היה לוחם אמיץ וגיבור אמיתי. אנחנו שולחים תנחמים מעומק ליבנו למשפחתכם ולמשפחות כל נופלנו הגיבורים. העם עוטף אתכם באהבה ובהוקרת תודה, היום ולתמיד. מה עמוק הצער, מה גדול הכאב. ממשלת ישראל ואזרחי ישראל אבלים יחד איתכם. גיבורנו לא נפלו לשווא, נמשיך להילחם עד לניצחון".