נתניהו לאיזנקוט: "בוכים איתכם"; גנץ: "בשמו של גל נמשיך במשימה"

עם פרסום דבר מותו של רס"ר במיל' גדי איזנקוט, שפנל בקרב בצפון רצועת עזה, בכירי המערכת הפוליטית הביעו את תנחומיהם. השר גנץ, יו"ר מפלגתו של השר איזנקוט, כתב בהודעה שפרסם: "גדי, אנחנו מכירים עשרות שנים, אני יודע כמה חזק אתה. אתה תשמור על המשפחה". ראש הממשלה ספד: "ממשלת ישראל ואזרחי ישראל אבלים יחד איתכם". הנשיא הרצוג: "גדי סיפר לי לא אחת על גל, שהיה ערכי, חותר למצוינות, ואהוב על כולם"

זמן צפייה: 10:42

בכירי המערכת הפוליטית מרכינים את ראשם הערב (חמישי) עם היוודע דבר נפילתו של רס"ר במיל' גל איזנקוט, בנו של השר והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, המשמש משקיף בקבינט המלחמה. "במהלך סיור היום במפקדת אוגדה 162 קיבלנו בשורות קשות, על נפילתו של גל, בנו של חברי גדי איזנקוט", ספד השר בני גנץ, יו"ר מפלגתו של השר איזנקוט, "גל לא היסס והתגייס למילואים למען המדינה שאותה חונך לאהוב כל חייו, ושאותה אהב בכל נימי נפשו".

גנץ הוסיף: "יחד עם כל עם ישראל אני שולח חיזוק גדול לגדי ולמשפחה כולה, וחיבוק גדול. כולנו מחויבים להמשיך ולהילחם למען המטרה הקדושה שבשמה נפל גל. גדי, אנחנו מכירים עשרות שנים. אצלך הבית הוא תבנית נוף מולדתה של המדינה. אני יודע כמה חזק אתה. כמה מאוחדת המשפחה שלכם. איך תמיד אתה שומר על הבית של כולנו, וגם על הבית האישי שלך. כך יהיה גם כעת, אני בטוח. אתה תשמור על המשפחה, וכולכם תשמרו האחד על השני חזקים".

השר גדי איזנקוט עם בנו גל
גדי איזנקוט עם בנו גל, 2018 | צילום: דובר צה״ל

השר לשעבר יזהר שי, חברו של השר איזנקוט, שכל את בנו ירון בקרבות בעוטף עזה בשבעה באוקטובר. הערב הוא אמר בריאיון לחדשות 13: "גדי אמר לי לפני כמה ימים - הבן שלי הוא כמו כל חייל. כשצריך החלטות אמיצות – הוא לוקח אותן בלי להניד עפעף. הוא היה אב מודאג, כמו כל ההורים שיש להם בנים בחזית. הוא ידע מה הסכנות והמשמעויות. הוא לא הסתיר את זה שהוא מודאג, אבל הפריד לחלוטין בין התפקיד שלו בניהול המלחמה – לבין היותו אב מודאג ואוהב. רבים מהחטופים והחטופות שחזרו לארץ חייבים זאת אישית לגדי איזנקוט".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0712232017' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם השר לשעבר יזהר שי, חבר משפחת איזנקוט' poster='' kid='1_29qmyh88' duration='315']

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לנפילתו של גל וכתב בהספד שפרסם: "לחנה וגדי איזנקוט, שרה ואני שבורי לב על נפילתו של בנכם גל. אנחנו בוכים איתכם ומחבקים אותכם. גל היה לוחם אמיץ וגיבור אמיתי. אנחנו שולחים תנחמים מעומק ליבנו למשפחתכם ולמשפחות כל נופלנו הגיבורים".

"העם עוטף אתכם באהבה ובהוקרת תודה, היום ולתמיד. מה עמוק הצער, מה גדול הכאב. ממשלת ישראל ואזרחי ישראל אבלים יחד איתכם. גיבורנו לא נפלו לשווא, נמשיך להילחם עד לניצחון", הוסיף נתניהו.

גל איזנקוט
רס״ר במיל' גל איזנקוט

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: "מיכל ואני דואבים וכואבים באבלם העמוק של גדי וחנה איזנקוט על נפילת בנם גל בקרבות ברצועת עזה. גדי סיפר לי לא אחת על גל, שהיה תבנית נוף משפחתו – ערכי, חותר למצוינות, ואהוב על כולם. כל חייו מקדיש גדי לביטחון ישראל, לצה״ל ולמדינה והיום הוא ומשפחתו משלמים מחיר כבד מנשוא".

עוד הוסיף הנשיא: "גל חונך מילדותו לאהבת העם והמולדת ופעל ברוח זו בכל רגע, גם בעת שנהרג. יחד עם העם כולו אני מחבק את משפחת השכול הישראלית, שקורבנה כבד וקשה מנשוא, ומתחייב – נמשיך לשמור על העם שלנו ועל מדינתנו האהובה, למענם ולמעננו. יהי זכרו של גל ושל הנופלים במלחמה ברוך".

"הצילום הזה. החיבוק הזה. אב ובנו. שניהם במדים. שניהם חיילים של המדינה הזו", כתב ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות בצירוף תמונתו של השר איזנקוט עם בנו. "שניהם נענים לקריאה, מגיעים כשצריך אותם, עושים את מה שעליהם לעשות. גורלה של מדינה שלמה בחיבוק אחד. גדי, חנה, אנחנו בוכים אתכם", הוסיף לפיד.

מודעת האבל של גל איזנקוט
מודעת האבל של גל איזנקוט

שר הביטחון יואב גלנט כתב בהספד שפרסם: "בצער רב קיבלתי את הבשורה הקשה על נפילתו של גל, בנו של השר גדי איזנקוט עמו חלקתי שנים ארוכות של שירות משותף. גל חונך על ערכי אהבת הארץ, ולדאבון הלב גם נפל למענם. לבי ומחשבותיי עם כל בני המשפחה. ‏מי ייתן ונהיה ראויים לקורבנו של גל, ושל כל הנופלים במלחמה הצודקת הזו".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0712232039' autoplay='0' credit='' desc='דובר צה"ל שולח תנחומים למשפחת איזנקוט' poster='' kid='1_cnl6rmle' duration='388']

בהצהרתו הערב, דובר צה"ל דניאל הגרי התייחס לנפילתו של רס"ר איזנקוט ואמר: "בנימה אישית, ארצה להתחייס לגדי איזנקוט. הכרתי את גל באופן אישית. הוא היה מלח הארץ, שהתנדב למילואים והיה נחוש להילחם במחבלים. כל אחד מחללי המלחמה הוא עולם ומלואו. אני מחבק את משפחת איזנקוט ואת משפחות הנופלים".