אותרה גופתו של דולב יהוד, שהוגדר חטוף: "הציל חיים - ונרצח"

241 ימים אחרי פרוץ המלחמה: הותר לפרסום כי גופתו של דולב יהוד (35), תושב קיבוץ ניר עוז, אותרה בעוטף עזה. אחותו ארבל (28) עדיין בשבי בעזה עם בן זוגה אריאל קוניו. דולב, שהיה חובש במקצועו, השאיר את אשתו ההרה ושלושת ילדיו בממ"ד באותו בוקר, יצא להציל חיים - ונרצח

זמן צפייה: 02:44

241 ימים אחרי תחילת המלחמה, צה"ל התיר הבוקר (שני) לפרסום כי אותרה גופתו של דולב יהוד (35), תושב קיבוץ ניר עוז שהוגדר כחטוף - אך כעת נודע כי נרצח ב-7 באוקטובר. אחותו ארבל יהוד (28) עדיין בשבי בעזה עם בן זוגה אריאל קוניו. כשבועיים לאחר מכן ילדה אשתו, סיגל, בת רביעית.

מצה"ל נמסר כי גופתו של דולב יהוד אותרה בקיבוץ, "בתום חקירה מאומצת של יחידת אית"ן (איתור נעדרים) בשיתוף אנתרופולוגים ולאחר זיהוי מדעי". עוד נמסר כי "דולב יהוד ז״ל, בן קיבוץ ניר עוז, שימש כחובש באיחוד הצלה ובמד"א. במהלך מתקפת הטרור יצא מביתו על מנת לסייע ולהציל חיים - ונרצח".

עוד נאמר כי "לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה במכון הלאומי לרפואה משפטית ומכון הצבי בשורה, נציגי צה"ל מסרו הודעה למשפחה. צה"ל משתתף בצער המשפחה בשעה קשה זו".

האחים ארבל ודולב יהוד
האחים ארבל ודולב יהוד

מ"איחוד הצלה", שבו התנדב דולב יהוד, נמסר: "עם קבלת הבשורה המרה על כך שהמתנדב המסור החובש דולב יהוד,אינו בין החיים. דולב התנדב ב'איחוד הצלה' כחובש. על התנדבותו בארגון קיבל הצטיינות ימים אחדים לפני הטבח המחריד של 7 באוקטובר. באותו יום מר, שהה דולב עם משפחתו בממ"ד בקיבוץ ניר עוז. כשראה שמדובר במתקפת טרור רצחנית הכוללת חדירת מחבלים, הבין שזקוקים לו כחובש, השאיר את בני משפחתו בממ"ד ויצא להעניק סיוע לפצועים תחת אש. יצא להציל חיים ומאז לא חזר. אחותו ארבל ובן זוגה אריאל, נחטפו אף הם".

אלי פולק, מנכ"ל "איחוד הצלה", אמר: ״דולב עשה תמיד למען האחר, הגיש סיוע ועזרה גם למי שלא הכיר כלל. דולב טיפל במאות אנשים במהלך התנדבותו. הנהלת הארגון, ראשי הסניפים, המתנדבים ומשפחת איחוד הצלה בארץ ובעולם מתפללים לעילוי נשמתו ומייחלים ומצפים, שארבל, אריאל בן זוגה ושאר החטופים ישובו אלינו במהרה בריאים ושלמים".

ממשפחות החטופים נסר כי "המטה מרכין ראשו בצער ובלב שבור בעקבות הקביעה כי דולב יהוד ז״ל נרצח ב-ב-7 באוקטובר בקיבוץ ניר עוז על-ידי מרצחי חמאס. מטה משפחות החטופים ימשיך להילחם להשבתם של כל 124 החטופים - החיים לשיקום והנרצחים לקבורה בכבוד".