ב-7.10, ב-06:29: משפחות נרצחי הנובה יוזמות טקס בזירת הטבח

פרסום ראשון: משפחות קורבנות הטבח בפסטיבל "נובה" מגבשות יוזמה לקיים טקס משלהן ב-7 באוקטובר, שיחל ב-06:29 באותו יום. מספר אמנים כבר אישרו את השתתפותם. יוזם הטקס - אביו של רון יהודאי ז"ל: "הטקס יכבד את הקורבנות, ולא יכלול פוליטיקה ועסקנות"

זמן צפייה: 01:31

פרסום ראשון: ברקע סערת טקס הזיכרון הממשלתי לציון 7 באוקטובר, הערב (רביעי) פורסם לראשונה במהדורה המרכזית כי משפחות קורבנות הטבח בפסטיבל נובה מגבשות יוזמה לקיים טקס משלהן.

הטקס צפוי להתקיים באותו יום ב-06:29, בזירת הטבח ברעים. היוזם הוא אביו של רון יהודאי ז"ל, שנרצח בבוקר 7 באוקטובר. הוא אמר כי האירוע "יכבד את זכר הקורבנות - בלי פוליטיקה ועסקנות". מספר אמנים אישרו את השתתפותם באירוע.

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה באתר המסיבה ברעים
אתר הטבח בפסטיבל נובה | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הבוקר פנו כ-100 חטופים ששוחררו מהשבי ובני משפחות חטופים במכתב לשרה מירי רגב, בדרישה שלא לעשות שימוש כלשהו בתמונותיהם של קרובי משפחתם בטקס הממשלתי, וכן שלא ייחשפו פרטים כלשהם אודותיהם: "לא ניתן יד במסגרת הטקס לעשיית שימוש ציני בשמות החטופים, שהמדינה מפקירה כבר קרוב לשנה".

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה באתר המסיבה ברעים
אתר הטבח בפסטיבל נובה | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ממטה המשפחות נמסר כי המשפחות עוקבות אחר הפרסומים, ההצהרות וההודעות בקשר לקיומו של טקס לציון שנה לטבח 7 באוקטובר, וכי בימים האחרונים חתמו כ-100 שבים, בני משפחות השבים ובני משפחות חטופים על המכתב, בו הם מבקשים "לשקול בשנית את קיומו של הטקס וניהולו על ידי הממשלה, שעליה להביא, כאמור, בראש ובראשונה, לסיומו של האירוע ולהחזרת החטופים כולם - החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם".