"חלמתי שנשוב": אמיליה חייכה, אוהד שיחק בקובייה הונגרית

13 החטופים הישראלים ששוחררו אמש התאחדו עם יקיריהם בבתי החולים. אמיליה בת ה-6 ואמה דניאל התאחדו עם בני משפחתם - וצולמו כשהן מחייכות. אוהד מונדר בן ה-9 תועד אוכל ורץ לעבר בני משפחתו. רז אמרה לאביה בבית החולים: "חלמתי שנחזור הביתה". נכדתה של יפה אדר בת ה-85 כתבה בפוסט: "טיפה ראשונה - מחכים לכולם". אמה של אחת האזרחיות התאילנדיות ששוחרו: "בכיתי מאושר"

זמן צפייה: 06:43

לקראת הפעימה השנייה בעסקה לשחרור החטופים, שצפויה להתרחש בהמשך היום (שבת), 13 החטופים הישראלים ששוחררו משבי חמאס התאחדו עם בני משפחותיהם בבתי החולים בארץ. חלק מ-11 העובדים הזרים ששוחררו שוחחו גם הם עם יקיריהם, בשיחות טלפון ווידאו.

בתמונות מרגשות שפורסמו מבית החולים שניידר, ניתן לראות את דניאל אלוני ובתה אמיליה בת ה-6 ברגע שבו הן התאחדו עם בני משפחתם - לראשונה אחרי 49 ימים בשבי. אוהד מונדר, שחגג את יום הולדת 9 בשבי, תועד כשהוא משחק עם קובייה הונגרית ואוכל.

דניאל ובתה אמיליה לאחר ששבו משבי חמאס
דניאל ובתה אמיליה לאחר ששבו משבי חמאס | צילום: דוברות מרכז שניידר

יוני אשר התאחד עם אשתו דורון ושתי בנותיו, רז בת ה-4 ואביב בת השנתיים. הארבעה תועדו כשהם מחובקים על מיטת בית החולים. האב שאל את בנותיו הקטנות אם הן חשבו עליו, ורז ענתה: "חלמתי שאנחנו חוזרים הביתה". לאחר מכן יוני אמר: "החלום התגשם, אנחנו עוד מעט חוזרים לבית שלנו".

משפחת אשר בבית החולים
משפחת אשר בבית החולים | צילום: דוברות מרכז שניידר

אחיו של אוהד אמר בסרטון שפורסם: "אני רוצה להגיד תודה לצה"ל על המאמצים, ולהגיד תודה לציבור על החיבוק והתמיכה שבלעדיהם לא היינו מחזיקים ב-49 ימים האלה". הוא הוסיף: "אנחנו לא חוגגים היום. אנחנו שמחים ולא חוגגים מכיוון שיש עוד חטופים בשבי. אנחנו צריכים להמשיך במאבק שלנו ולא לעצור את עד שכל החטופים משוחררים - עד האחרון".

אוהד מונדר אוכל בבית החולים
אוהד מונדר אוכל בבית החולים
אוהד מונדר ואמו קרן מתאחדים בבית החולים עם בני משפחה
אוהד מונדר ואמו קרן מתאחדים בבית החולים עם בני משפחה
משפחת מונדר בבית החולים
משפחת מונדר בבית החולים

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311251230' autoplay='0' credit='' desc='"אנחנו שמחים אבל לא חוגגים", אחיו של אוהד מונדר' poster='' kid='1_klbk866r' duration='49']

"היא כאן! סבתא יפה כאן, בריאה, יפה ופנתרה", כתבה אדריאנה, נכדתה של יפה אדר בת ה-85 - שתיעוד שלה נחטפת על ידי מחבלי חמאס על קולנועית ב-7 באוקטובר הפך למפורסם בכל העולם. בפוסט שפרסמה בפייסבוק, בה נראית יפה מחובקת עם קרוביה, הוסיפה אדריאנה: "תודה לכם עם ישראל היקר. תודה לכל מי שהיה, ליווה, תמך. זו טיפה ראשונה בים מחכים לכולם - עכשיו". בנה של מרגלית מוזס, יאיר, פרסם תמונה עם אמו וכתב: "אמא חזרה".

מאוחר יותר, אדווה, אלון ואוריאן, נכדיה של יפה, פרסמו סרטון בו קראו לציבור לא לעצור "עד שהחטוף האחרון חוזר אלינו הביתה". בהמשך אמרו השלושה: "שמחנו ומאד התרגשנו לראות את סבתא. החוסן שלה ריגש אותנו מאד, זה מעורר השראה. אנחנו רוצים לנצל את ההזדמנות הזאת להגיד תודה לכל אזרחי מדינת ישראל. אנו מבקשים מכולם לזכור, אנחנו עדיין לא יכולים לראות את השמש כי יש עוד הרבה אנשים שעדיין נמצאים שם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311251400' autoplay='0' credit='' desc='נכדיה של יפה אדר במסר לציבור' poster='' kid='1_uyctc39t' duration='83']

יפה אדר מתאחדת עם משפחתה
יפה אדר מתאחדת עם משפחתה
הפוסט של בנה של מרגלית מוזס
הפוסט של בנה של מרגלית מוזס

אתמול, לאחר שאשתו דורון ושתי בנותיו אביב ורז שבו לשטח ישראל, יוני אשר פרסם סרטון מרגש בו אמר: "משפחתי שבה אלי הביתה מן השבי. אני נחוש להביא לתקומתה של משפחתי מהטראומה והשכול הנוראי שעברנו, למען עתיד הילדות ודורון. ימים מורכבים עוד לפני".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311242310' autoplay='0' credit='' desc='הסרטון שפרסם יוני אשר לאחר שחרור משפחתו' poster='' kid='1_8eq5xbie' duration='119']

יוני הוסיף: "חייב תודה והוקרה לבנינו שמחרפים נפשם, לצה״ל, ממשלת ישראל וקבינט המלחמה העוסקים במלאכה. תודה לעם ישראל הנפלא על החיזוקים. תודה גדולה למטה משפחות החטופים שפועל למען החזרת כולם. אני שמח שקיבלתי בחזרה את משפחתי, מותר לשמוח ומותר להזיל דמעה".

"משפחות החטופים הם לא פוסטרים, הם לא סלוגנים, הם אנשים אמיתיים, ומשפחות החטופים הם מהיום המשפחה החדשה שלי, ואני אדאג ואעשה הכל שאחרון החטופים יחזור הביתה", אמר לסיום.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311251517' autoplay='0' credit='' desc='ניסן אשר מגיב לשחרור משפחתו מהשבי' poster='' kid='1_6gcfks11' duration='111']

אביו של יוני, ניסן אשר, שהיה בריאיון לחדשות 13 לאור השחרור אתמול, הגיב בהתרגשות לסרטון של המפגש המרגש בין בנו לנכדותיו ולכלתו בביה"ח שניידר, ואמר: "אני מאמין שכל עם ישראל יודע איך אני מרגיש. הן נראות בסדר, אפשר להיות אופטימיים".

11 העובדים הזרים ששוחררו משבי חמאס אמש
11 העובדים הזרים ששוחררו משבי חמאס אמש

אמא של החטופה התאילנדית ששוחררה, נאטווארי מונקן, סיפרה בהתרגשות בשיחה עם רשת CNN: "זיהיתי את השיער וצורת ההליכה שלה. בכיתי מאושר". עוד אמרה: "פרצתי בבכי כאשר הבחנתי בה בשני קטעי וידאו שרצו ברשתות". האם, המתגוררת במחוז חון קאן בצפון-מזרח תאילנד, שיתפה כי טרם שוחחה עם בתה - אך בכוונתה לנסוע לבנגקוק כדי לקבל את פניה.