תנובה תקים חממת "פודטק" בקריית שמונה: "בשורה ענקית לעיר"

משרד הכלכלה והרשות לחדשנות הודיעו כי "ספארקס", שבבעלות חברת המזון, זכתה במכרז להקמת החממה הטכנולוגית. המיזם יוקם בסיוע ובמימון ממשלתי וצפוי לספק אלפי מקומות עבודה חדשים בעיר ובגליל

זמן צפייה: 00:57

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, והרשות לחדשנות הודיעו היום (שלישי) כי חברת "ספארקס", שבבעלות חברת "תנובה" ותאגיד המזון "טמפו", זכתה במכרז להקמת חממת "פודטק" בקריית שמונה. המתחם יוקם בסיוע ומימון ממשלתי, וצפוי לספק אלפי מקומות עבודה בעיר ובאזור. "פודטק" היא טכנולוגיה שנועדה לשפר את יעילות אספקת ועיבוד המזון. שיטה זו מטמיעה יעילות בגידולים החקלאיים ובשמירה על טריות המזון והמשקאות.

במכרז שארך שמונה חודשים התמודדו כמה חברות מזון בין-לאומיות וגופים ישראלים, בהן קרן "JVP" שבבעלות חבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית. בתמורה למימון הממשלתי, החברה התחייבה להשקיע מאות מיליוני דולרים בפיתוח החממה שתכלול, בין היתר, מתחם מיקרו תעשייה ומכון מחקר וחדשנות.

כתבות נוספות בחדשות 13:

העובדת שתבעה את שרה נתניהו: "לא יום עבודה – אלא התעללות"

נאשם בתקיפה חמורה נמלט מבי"ח פסיכיאטרי בירושלים

גבאי: "לא אתמודד על ראשות העבודה – לוקח אחריות על הטעויות"

ההכרזה על הזוכה במכרז הקמת חממת הפודטק
ההכרזה על הזוכה במכרז הקמת חממת הפודטק | צילום: אלי סבתי

השר אלי כהן אמר לאחר פרסום תוצאות המכרז כי "חממת ה'פודטק' בצפון היא נדבך חשוב נוסף בהפיכת ישראל למעצמה גם בתחום טכנולוגיית המזון. אחרי ההצלחה בתחומי הסייבר, המכשור הרפואי והרכב האוטונומי, המדינה צועדת ליעד הבא - תעשיית ה'פודטק'". לדבריו, "החממה הטכנולוגית שתקום בקריית שמונה היא אבן דרך משמעותית ובשורה חשובה לגליל המזרחי שתייצר ערך כלכלי משמעותי לאזור מאחר והיא תמשוך השקעות רבות, תעשייה והון אנושי".

ההכרזה על הזוכה במכרז הקמת חממת הפודטק
ההכרזה על הזוכה במכרז הקמת חממת הפודטק | צילום: אלי סבתי

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, בירך על ההחלטה להקים את החממה בעירו: "זו בשורה ענקית לעיר, לעסקים מקומיים, ליזמים צעירים, לתעשייה ולכל מי שקריית שמונה והצפון חשובים לו. זו בשורה שתחבר את התעשיות המקומיות לחדשנות והיזמות הישראלית". לדבריו, "זהו חלק ממהלך כולל שאנו מובילים בחודשים האחרונים - אנחנו כותבים את הסיפור של העיר מחדש".

לצד המברכים על התוצאות, ישנם כאלו שהתאכזבו מהן. המאוכזב העיקרי הוא אראל מרגלית וקרן "JVP" שבבעלותו, שכאמור, לא זכו לקחת חלק בהקמת החממה. זאת על אף שהגתה את הרעיון הראשוני להקמת המתחם בעיר. בשנים האחרונות הקרן הכינה את הקרקע וחיכתה למימון הממשלתי, אך למרות כל ההכנות היא נאלצה לראות את חברת "תנובה" מקבלת את המימון.