אביהם של מעיין וסהר שנהרגו בשיטפון: "איבדנו ילדים מדהימים"

ניני עשור, אביהם של סהר ומעיין שנהרגו בשיטפון בנחל ציחור בדרכם לאילת, סיפר כי "כשהתחיל הגשם השוטף היינו איתם בקשר ותוך כדי האירוע אנחנו מבינים שהוא איבד שליטה על הרכב. מעיין היה ילד מדהים עם חיוך ענק, סהר הייתה חייכנית, היו לה תוכניות ושאיפות"

זמן צפייה: 02:11

ניני עשור, אביהם של מעיין וסהר עשור שנהרגו אתמול בשיטפון בנחל ציחור, סיפר הבוקר (רביעי) לחדשות 13 על ילדיו: "איבדנו ילדים מדהימים. מעיין היה בן 24, ילד מדהים עם חיוך ענק, סהר, בת 17, הייתה חייכנית, היו לה תוכניות ושאיפות".

לפי עשור, המשפחה כולה נסעה לאילת בשתי מכוניות כאשר ברכב אחד ההורים עם שני האחים הקטנים וברכב השני מעיין, סהר וטל - בת זוגו של מעיין שניצלה. "נסענו בשתי מכוניות, בדרך התפצלנו, הם נסעו מכביש 40 ואנחנו מכביש הערבה - והם נקלעו לשיטפון. כשהתחיל הגשם השוטף היינו איתם בקשר ותוך כדי האירוע אנחנו מבינים שהוא איבד שליטה על הרכב ונקלע לשיטפון".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2304121123' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_l96ft8mv' duration='']

Whatsapp Image 2023 04 11 At 1
מאמצי החיפוש בנחל ציחור | צילום: דוברות יחידה 360

"סהר הספיקה ברגע האחרון לשלוח לנו מיקום ומאז נותק הקשר. תחושת חוסר שליטה, הפעלנו את כל מי שיכולנו כדי לעשות מה שניתן ונקלענו לתוך הקטסטרופה הזאת", סיפר על רגעי הדאגה. "היה רצון בדרך שהבן הקטן, גיא, יצטרף אליהם לרכב, אבל ישבנו ואכלנו וירד גשם אז הוא נשאר איתנו בסוף".

על ילדיו סיפר: "מעיין היה הבן הבכור שלי, בן 24 וחצי, הוא ילד מדהים עם חיוך ענק, נשמה ענקית, היה עובד איתי בעסק ואנחנו לא קולטים כרגע מה קורה. סהר הייתה בת 17 וחצי כיתה י"ב ועם תוכניות ושאיפות לקראת צבא עם כל מה שמשתמע מכך. ילדה מדהימה וחייכנית".

חילוץ הנעדרת בדרום
החילוץ של שי, בת זוגו של מעיין | צילום: דוברות המשטרה

"היינו בכל השעות האלה בכביש הערבה, לא היה אפשר להגיע לאזור שהם היו בו. כל השעות האלה אנחו מנסים להפעיל את מי שיכולנו, הבנו שהם הפעילו מסוקים מלמעלה, התנאים היו בלתי אפשריים. נסענו למשפחה באילת, החברה של מעין, תודה לאל, ניצלה. זה הגורל".

אתמול, אחרי מבצע חיפוש מאומץ של כוחות משטרה וצה"ל בשיתוף גופי חירום והצלה, אותרו בנחל פארן גופותיהם של מעיין וסהר, ולאחר פעולות חילוץ מהשטח נקבע מותם על ידי גורמי הרפואה. שי דהאן בת ה-20, חברתו של מעיין, חולצה מוקדם יותר ופונתה במצב קל.

דהאן סיפרה שהם היו ברכב כשהחל השיטפון וכשהוא התחיל להתמלא מים הם יצאו ונסחפו. היא נסחפה מספר קילומטרים עד שנתקלה בסלעים - שם נמצאה בבוקר. היא אותרה כ-4 ק"מ צפונית לצומת ציחור עם חבלות בגוף והיפותרמיה קלה כשהיא בהכרה מלאה. היא הובלה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם היא מטופלת.