המשטרה לא אישרה את מסלול ותאריך מצעד הדגלים - המארגנים זעמו

ברקע הקריאות לבטל את התהלוכה בשל החשש מהסלמה ביטחונית, המארגנים הוציאו הודעה שבה טענו כי המפכ"ל הורה שלא לקיימה. אוחנה: יש להעלות את ההחלטה לדרג המדיני - שוחחתי עם ראש הממשלה

זמן צפייה: 01:08

סערת המצעד: מארגני מצעד הדגלים טענו היום (שני) כי מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הודיע להם שהאירוע שתוכנן ליום חמישי - מבוטל, זאת ברקע הסערה הציבורית שהתעוררה והקולות שקראו לבטלו בשל החשש מהסלמה ביטחונית.

"צר לנו על החלטת משטרת ישראל שלא מאפשרת צעדה של יהודים עם דגלי ישראל בעיר הבירה של מדינת ישראל", זעמו המארגנים. "רוח הגבורה של העם ואחדותו ימשיכו לפעום בלב הצועדים עד אשר יוכלו לצעוד בבטחה ברחובות ירושלים".

בעקבות הפרסום, נמסר מטעם המשטרה כי "נציגי שוחחו עם המארגנים, והודיעו להם כי מועד ומתווה הצעדה יתואמו בין הגורמים. ולאחר שאלו יסוכמו בין הצדדים, משטרת ישראל תעביר את המלצתה לדרג המדיני בהתאם. כפי שהובהר כבר אמש, במתווה הנוכחי ובתאריך שהוצג, האירוע אינו מאושר. אם יוחלט על ידי המארגנים לשנות את המתווה או מועד הצעדה, הנושא ייבחן כמקובל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ברלנד בדרך לעסקת טיעון: יודה – וירצה בסך הכול 18 חודשי מאסר

חמאס רוצה "עסקת שליט 2" – אבל ישראל שינתה מדיניות • פרשנות

חמאס חושף: תיעוד חדש של גלעד שליט ו"הקלטה" של אברה מנגיסטו

מצעד הדגלים בירושלים, ב-2014
מצעד הדגלים בירושלים, ב-2014 | צילום: רויטרס

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, כתב בתגובה לביטול המצעד: "עמדתי היתה ונותרה כי אין לשעות לאף איום מאף גורם המאיים על חופש הביטוי, הפולחן או הדת. ‏אני שומע על המורכבויות והקשיים, ועדיין סבור כי יש להעלות את ההחלטה לדרג המדיני בשל חשיבותה. 'להיות עם חופשי בארצנו' לא יכולה להישאר שורה מהמנון. שוחחתי עם ראש הממשלה, ובכוונתו לקיים דיון בנושא".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, שכבר הודיע כי בכוונתו לנצל את חסינותו ולצעוד גם ברובע המוסלמי, תקף בחריפות את המפכ"ל והאשים אותו ב"התקפלות בפני ארגוני הטרור", כלשונו. "אני לא מתכוון לוותר וביום חמישי אצעד את המסלול המלא ברחבי העיר העתיקה".

כזכור, מיד לאחר שהוחלט לקיים את האירוע עלה החשש מפני הסלמה ביטחונית - ולא מעט גורמים במערכת אכיפת החוק קראו לבטלו. אחד מהם היה שר הביטחון בני גנץ, שהודיע בשבת כי בכוונתו לדרוש "לא לקיים את המצעד במתווה שיצריך מאמץ ביטחוני על מנת לא לפגוע בסדר הציבורי ובתהליכים המדיניים".

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

המצעד הצליח להרגיז גם את חמאס, שם הזהירו מפני קיומו במזרח ירושלים. "אנו קוראים לתושבי האזור הערביים לבוא בהמוניהם למסגד אל-אקצא כדי לשמור עליו מפני טומאת הציונים", אמר דובר הארגון, שאף קרא לערביי ישראל להסלים את המאבק כדי שבירושלים יבינו כי "ההגנה על מזרח העיר ועל מסגד אל-אקצא לא פסקה".