"למחות נגד התועבה": לפני מצעד הגאווה, "עיריית י-ם" שלחה הודעות

חלק מתושבי ירושלים קיבלו הודעות לטלפונים הניידים שלהם, ממספר השייך לעירייה - שבהן נאמר: "ירושלים היא לא סדום. דתיים, חילונים, חרדים - כולם באים מחר למחאה נגד מצעד התועבה". אחת התושבות: "לבדוק מי אחראי לשערורייה הזו". העירייה: "המסרונים לא נשלחו מטעמנו"

זמן צפייה: 02:57

תושבים בירושלים קיבלו הערב (רביעי) הודעה ממספר השייך לעירייה שבה נכתב "ירושלים היא לא סדום. דתיים, חילונים, חרדים - כולם באים מחר למחאה נגד מצעד התועבה ב-15:45 ליד מרכז בגין".

יערה, תושבת ירושלים שקיבלה את ההודעה, אמרה: "הסתכלתי פעמיים כדי לראות אם זה מטעם העירייה או לא. היית בהלם, כי גם ככה הקיטוב פה גדול וקשה פה מאז הרצח של שירה בנקי. מחר אצעד - ואני מתה מפחד, אבל אגיע למצעד כי מוכרחים. צריך לבדוק מי אחראי לשערורייה הזו, ואיך זה קורה בקלות כזו. זה לא אמור לקרות במערכת מוגנת. כל אחד שירצה לשלוח הודעה דרך העירייה יכול לעשות זאת?".

מעיריית ירושלים נמסר: "המסרונים לא נשלחו מטעם עיריית ירושלים. העירייה תבצע בהקדם פנייה רשמית למשרד התקשורת ולספק השירותים על מנת לחקור ולמגר תופעה זו".

מצעד הגאווה בירושלים ב-2022
מצעד הגאווה בירושלים ב-2022 | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר מסרה: "הודעת התפוצה המסיתה שנשלחה מעיריית ירושלים מגדירה שפל חדש וחסר תקדים. אנו דורשים מעיירית ירושלים לגנות באופן מיידי את ההסתה נגד הקהילה הגאה ולהתנער מהודעה באופן שלא משתמע לשתי פנים. מדובר באירוע חמור שיש לתחקר אותו במיידית ולמצות את הדין המלא עם האחראיים. זה בדיוק הזמן של כל אחד ואחת להצטרף למצעד מחר למען ישראל עם עיר בירה שיווניות, סובלנית ומכילה".

מהבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות נמסר: "מטריד מאוד, כתושבים ירושלמיים, לחשוב שדברי בלע כאלה יכולים לצאת מהעיריה שלנו. רק לפני שבועיים, ביום חגה של ירושלים, התפרסמו בציבור ההתבטאויות הנוראיות של חברי מועצת העיר, והנה היום - רגע לפני המצעד - עיריית ירושלים שוב מפנה את גבה לתושבים ולתושבות מאוכלוסיית הלהט"ב בעיר. אנחנו מבטיחות לקהילה הגאה בירושלים ובעולם כולו - לא נשקוט עד שירושלים תיעשה עיר שכולנו יכולות לשגשג בה, ולחיות בשלום זו לצד זו. ירושלמים וירושלמיות יקרים, משפחה, חברים ושכנים - בואו לתמוך בנו מחר במצעד, ולהבהיר לעיריית ירושלים שכשהיא מפנה את גבה לחלק מאיתנו - היא מפנה את גבה לכולנו. אנחנו קוראות לראש העיר משה ליאון, להוציא בקולו, ובאופן בלתי מתפשר התנגדות להודעות שנשלחו בשם העירייה, ותמיכה בקהילה הגאה בעיר"