בדרך לאליפות: מכבי חיפה ניצחה 1:3 את מכבי ת"א

חניכיו של ברק בכר הצליחו להפוך פיגור מול הקבוצה בצהוב, ועשו צעד משמעותי אל עבר זכייה באליפות שלישית ברציפות. קניקובסקי כבש בדקה ה-14 והכניס את האוהדים בסמי עופר להלם, אך שער שוויון של חזיזה (38), מהפך של דיא סבע (50) ושער עצמי של ז'ראלדש (62), קבעו ניצחון גדול ופער 4 נק' מעל באר שבע, כשיש עוד 6 נק' בקופה

זמן צפייה: 00:36

מתקרבים לאליפות שלישית: כשבוע לאחר ההפסד הדרמטי של מכבי חיפה להפועל באר שבע ואירועי האלימות שהגיעו אחריו, החניכים של ברק בכר ידעו שהם חייבים לנצח את מכבי תל אביב כדי למנוע מהאליפות לחמוק מבין אצבעותיהם. בסיומו של משחק מרתק ב"קלאסיקו הישראלי", הירוקים גברו 1:3 על הנמסיס מתל אביב והתקרבו לכדי ניצחון אחד מהתואר הנכסף.

גבי קניקובסקי היה הראשון לעלות על הלוח עם בעיטה יפה שנכנסה בין חיבורי הקורות של השוער ג'וש כהן כבר לאחר 14 דקות, והיממה את סמי עופר, שראה את הפועל באר שבע עולה ליתרון 0:1 במשחק המקביל מול מ.ס אשדוד. במצב הזה, כשהפער עומד על נקודה אחת בלבד בטבלה, הירוקים הצליחו להרגיע את האווירה עם שער של דולב חזיזה סמוך לסיום המחצית הראשונה, שהסתיימה בשוויון 1:1.

קהל מכבי חיפה
קהל מכבי חיפה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המחצית השנייה החלה בבליץ ירוק, והאלופה הצליחה להפוך את התוצאה כבר לאחר 5 דקות. דיא סבע, שחקן ההתקפה שהצטרף לקבוצה בחלון ההעברות של ינואר, כבש שער יתרון, וכ-12 דקות לאחר מכן הוביל מהלך בסיומו מגן הצהובים אנדרה ז'ראלדש כבש שער עצמי. בזמן שנותר למשחק מכבי תל אביב לא הצליחה לכבוש, והתוצאה נשמרה עד לסיום.

במשחק המקביל, המועמדת הנוספת לאליפות הפועל באר שבע הצליחה להלשים את עבודתה וניצחה 0:1 את מ.ס אשדוד בחוץ, ושמרה את פער 4 הנק' מחיפה. כעת למכבי חיפה יש 78 נק' במקום הראשון בטבלה, ולבאר שבע השנייה 74 נק'. ביום שני הבא יגיעו הירוקים לאצטדיון בנתניה למשחק מול מכבי נתניה המקומית - כשניצחון יבטיח באופן רשמי את הזכייה באליפות. במקביל, הפועל באר שבע תשחק באצטדיון בלומפילד מול מכבי תל אביב, בידיעה שאם לא תנצח, חלום האליפות שלה ככל הנראה יסתיים.