מעלה עשן - ומתפוצץ: תיעוד - פיצוץ במפעל תעש ברמת השרון

בסרטון ממצלמות האבטחה נראה כיצד כשל שאירע בקו הייצור של רימוני העשן, גורם לדליקה. פטריית עשן נצפתה מעל המפעל. צוותי הכיבוי השתלטו על השריפה ולא קיימת סכנה לדליפת חומרים מסוכנים

זמן צפייה: 00:19

שריפה פרצה הבוקר (שני) במפעל תעש שבאזור התעשייה ברמת השרון, כתוצאה מכשל שאירע בקו הייצור של רימוני העשן. במקום נשמע פיצוץ, ונצפתה פטריית עשן מעל המפעל. צוותי כיבוי הגיעו למקום והשתלטו על הדליקה. לא היו באירוע נפגעים. לדברי גורמי החירום במפעל, אין סכנה לדליפת חומרים מסוכנים.

מדוברות כיבוי והצלה נמסר כי: "על פי הדיווח מהמקום מדובר באירוע בחדר שמאוחסנים בו רימוני עשן וכתוצאה מכשל, שעדיין לא ידוע בדיוק מהו, נגרם פיצוץ. צוותי כיבוי מבצעים ניטור ונערכים בהתאם".

בתיעוד מצלמות האבטחה ניתן לראות כיצד העשן בוקע מהמכשיר התקול, וממלא את חלל החדר - עד שהתרחש הפיצוץ שגרם לפריצת השריפה.

עוד כתבות בחדשות 13 >>
דליפת האמוניה בעכו: התושבים הסתגרו בבתים שעות ארוכות

גז אמוניה דלף באזור תעשייה ליד בית שמש – עובדים פונו מהמקום

בשל דליפת הגז בחיפה: נעצרה ההזרמה בצינורות של "דור כימיקלים"

השריפה שפרצה במפעל תעש
השריפה שפרצה במפעל תעש | צילום: חדשות 13

מעיריית הרצליה נמסר: "סדרת פיצוצים הייתה הבוקר בשטחי תעש בהרצליה. לסדרת הפיצוצים שהייתה גם בשבוע שעבר אין הסבר למעט העובדה שמדובר בשטחים מזוהמים מפסולת של מפעלי התעשיה הצבאית ששכנה במקום עד לפני 30 שנה". ראש העיר משה פדלון מסר כי "העירייה עוקבת מקרוב אחר הנעשה בשטח יחד עם כוחות הכיבוי ואנשי איכות הסביבה. קרקע שהוטמנו בה במשך שנים נפלי פגזים, חומרי נפץ, חומרים כימיים וחומרי בעירה, סופה להתלקח ללא כל התראה. זה בדיוק החשש מקרקעות כאלה. אני מקוה שהוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור, שמתכננת בניה המונית על כל קרקע פנויה ללא אבחנה בין שטחים מסומנים או ירוקים, תיקח את העניין לתשומת ליבה".

לפני כשלושה שבועות דלפה אמוניה במפעל שטראוס בעכו. אזרחים החלו לדווח למשטרה על צריבות עיניים סמוך למפעל ממנו דווחה הדליפה, ובעקבות כך המשטרה סגרה את האזור מסביב לצומת הרחובות בן עמי ודרך הארבעה ופינתה את הציבור ממרכז הקניות הסמוך. בהמשך, צומצמם שטח הסכנה לרדיוס 150 מטרים ממוקד הדליפה. תושבי האזור התבקשו לא לצאת מהבתים עד לסיום הסריקה. רק לאחר כחמש שעות הוכרז על חזרה לשגרה והותר לתושבים לצאת מבתיהם. שלוש נשים בשנות ה-30 לחייהן פונו לבית החולים בנהריה עקב צריבות בעיניים וסחרחורות. מצבן מוגדר קל ובתום הטיפול הרפואי ישוחררו לבתיהן.

הזירה בבית שמש בה דלפו חומרים מסוכנים
הזירה בבית שמש בה דלפו חומרים מסוכנים | צילום: כבאות והצלה

מוקדם יותר באותו שבוע, דלפה אמוניה ממערכת הולכה של הגז במפעל באזור התעשייה הר טוב סמוך לבית שמש. בעקבות הדליפה, עובדים מהמעגל הקרוב למפעל פונו מחשש לפגיעה וכוחות משטרה סגרו את השטח סביב המפעל ברדיוס של 200 מטרים כדי למנוע חשיפה של אזרחים לחומר המסוכן.

לוחמי אש בסיוע יחידת חומרים מסוכנים הצליחו לחסום את הדליפה, לדלל את החומר - ובכך נמנעה דליפה גדולה שלו בכל אזור התעשייה והסביבה. לאחר דגימת ממצאים בשטח נמסר נמסר מהכוחות שפעלו באיזור כי אין עוד סיכון והאירוע כעת תחת שליטה מלאה, וכי ניתן לחזור לשגרה במפעלים הסמוכים לאזור הדליפה. כמו כן, לא נשקפת סכנה לתושבים המתגוררים סמוך.