רכבים מפוחמים ובתים שנחרבו: הנזק הכבד לאחר השריפה • תיעוד

למעלה מיממה לאחר פרוץ הדליקות, וברקע מאמצי הכיבוי הנמשכים, הולך ומתחוור ההרס העצום שנגרם במושב מבוא מודיעים • שכונה ביישוב נגוהות בהר חברון פונתה מתושבים • כביש 60 נחסם לתנועה

זמן צפייה: 02:45

לאחר למעלה מ-36 שעות שבהן השתוללו שריפות במוקדים שונים בארץ, היום (שישי) מתחיל להתגלות הנזק הכבד שנגרם לרכוש ולסביבה כתוצאה מהאש. בתיעוד ממושב מבוא מודיעים שבחבל מודיעין ניתן לראות בתים שנחרבו, מכוניות שנשרפו עד היסוד והרס רב שנגרם למבנים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190524-1228' autoplay='0' credit='Droneimagebank' desc='תיעוד רחפן של נזקי השריפות בהראל ' kid='1_8r0c32rq' duration='29'']

שריפת קוצים התפשטה מצידו המערבי של היישוב נגוהות בהר חברון, וניתנה הוראה לתושבי שכונת הבוסטר לעזוב את בתיהם בשל האש המתקרבת. צוותים של כיבוי אש, מד"א וצבא בדרכם למקום. אין דיווח על נפגעים. כמו כן, שריפת קוצים נוספת פרצה סמוך לצומת אליאס בכביש 60, שנחסם לתנועה בשני הכיוונים עקב עשן סמיך. בעקבות התלקחות אש בכביש 44, נחסמה הכניסה לקיבוץ הראל. נוסף לכך, המשטרה הודיעה לתושבי המושב תרום, צפונית לבית שמש, כי הם יכולים לחזור לבתיהם לאחר שהתבקשו לפנותם. בעקבות פניית המשטרה, חברת "מקורות" אישרה שימוש במים ממאגר לטרון לטובת כיבוי אש ביערות. שאיבת המים התבצעה באמצעות ריחוף מעל המים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190524-1227' autoplay='0' credit='Droneimagebank' desc='תיעוד רחפן של נזקי השריפות במבוא מודיעים' kid='1_rtclxj2i' duration='33'']

נזקי השריפה במבוא מודיעים
נזקי השריפה במבוא מודיעים | צילום: החדשות 13

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן קיימו הבוקר הערכת מצב עם מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי, וגורמים בכירים מהמועצה לביטחון לאומי, רשות הטבע והגנים, קק"ל, השירות המטאורולוגי ועוד.

ראש הממשלה אמר: "עד לרגע זה הגיע סיוע מיוון, קרואטיה, איטליה, מצרים וקפריסין ואנחנו מאוד מעריכים זאת. אני רוצה להודות לידידי נשיא מצרים א-סיסי, על כך ששלח שני מסוקים. קיבלנו גם פניות מאחרים, גם מהרשות הפלסטינית וגם מגורמים נוספים, כמו רוסיה".

נזקי השריפה במבוא מודיעים
נזקי השריפה במבוא מודיעים | צילום: החדשות 13

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190524-1326' autoplay='0' credit='Droneimagebank' desc='תיעוד רחפן של שריפה שפרצה ליד תחנת הרכבת בלוד, סמוך לבתי מגורים ' kid='1_rj0p2rkz' duration='64'']

"המשימות שלנו הן קודם כל הצלת חיים. זה אומר שאנחנו מפנים אנשים מבתיהם, וזה דבר קשה מאוד וקורע לב אבל הדבר נדרש", המשיך נתניהו. "המשימה השנייה היא שליטה באש. עד לרגע זה, זה נעשה בצורה מיטבית, אך האתגר עוד לפנינו בגלל תנאי מזג האוויר, הרוחות והחום הקיצוני. המשימה השלישית היא שיקום, אנחנו נעזור להחזיר את האנשים לבתיהם ואם צריך – להחזיר את בתיהם".

השר ארדן אמר: "ישנה היערכות מלאה להתגברות השריפות. החל מאתמול יש 3,500 מפונים, שמשרד הפנים ורח"ל (רשות חירום לאומית) נותנים סיוע מלא לתושבים. יש גם היערכות לכל נושא בלוני התבערה בדרום במידה ויתרחשו". לבסוף הוסיף כי יש היערכות ל"מניעת הצתות או רעיונות של מישהו שיכניס לעצמו לראש בגלל ריבוי השריפות".

נזקי השריפה במבוא מודיעים
נזקי השריפה במבוא מודיעים | צילום: החדשות 13
נזקי השריפה במבוא מודיעים
נזקי השריפה במבוא מודיעים | צילום: החדשות 13

בתוך כך, נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין שוחח עם נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר דדי שמחי, והביע את הערכתו העמוקה למאמצי הכיבוי וההצלה. "אני מודה ללוחמי האש בשם כל העם על המסירות העמוקה, דבקות במטרה ועל ההצלה", אמר הנשיא. "ראינו כבר אירועים גדולים מסוג זה במדינות מפותחות ושם יש אבידות בנפש. אתם באמת עושים עבודת קודש ואנחנו מלאי גאווה ותודה. תסיימו את המלאכה ושתבוא השקט והשלווה והשריפות ימנעו". נציב הכבאות, רב טפסר שמחי, הודה לנשיא על חיזוק ידי הלוחמים, והבטיח כי יעשה את כל המאמץ הנדרש כדי לסיים את האירוע בזמן הקרוב.

נזקי השריפה במבוא מודיעים
נזקי השריפה במבוא מודיעים | צילום: החדשות 13
נזקי השריפה במבוא מודיעים
נזקי השריפה במבוא מודיעים | צילום: החדשות 13

מנכ"ל מועצה אזורית חבל מודיעין, יוסי אלימלך, הוציא הודעה לתושבי האזור: "בעקבות השריפה פונה ישוב מבוא מודיעים שמרבית הבתים בו נשרפו. התושבים יצאו מביתם כשהבגדים על גופם ונשארו חסרי כל. המועצה נתנה פתרון זמני בסוף השבוע בכפר הנוער בן שמן ומטפלת בצרכים המיידיים של התושבים".

כמו כן, עיריית גבעתיים החלה בהיערכות לקליטת תושבים שאיבדו את בתיהם עקב גל השריפות, ופתחו אפשרות לרישום משפחות המעוניינות לארח משפחות המעוניינות להתארח.

נזקי השריפה במבוא מודיעים
נזקי השריפה במבוא מודיעים | צילום: החדשות 13