דורס רוכבי האופניים בשרון ישוחרר למעצר בית

נציג המשטרה טען כי יהונתן פדידה, החשוד בדריסת תומר ויינשטיין ויניב לוגסי בשרון, מחזיק בדרכון זר - ולכן יש חשש שיימלט. הוגשה בקשה לעכב את שחרורו. אמו של פדידה התמוטטה באולם

זמן צפייה: 00:33

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: בית משפט השלום בפתח תקווה קבע היום (חמישי) כי יהונתן פדידה, החשוד שדרס למוות את רוכבי האופניים תומר ויינשטיין ויניב לוגסי לפני כעשרה ימים, ישוחרר למעצר בית. המשטרה ביקשה לעכב את שחרורו ותגיש ערעור לביהמ"ש המחוזי. במהלך הדיון בעניינו אמר נציג המשטרה כי "נמצא סם מסוכן בדמו של החשוד - מדובר בפצצה מתקתקת בכביש. הוא גם שיבש חקירה". אמו של החשוד התמוטטה במהלך הדיון, וצוות מד"א הוזעק למקום. הדיון הושהה וחודש כעבור זמן קצר.

עוד ציין נציג המשטרה כי "מדובר בהמתה בקלות דעת בשני מקרים, שני הרוגים - תאונה קשה ביותר, ברף הגבוה ביותר של מסוכנות. יש לחשוד דרכון זר, ולכן יש חשש להימלטות".

השופט מתח ביקורת על המשטרה שלא ביצעה את כל פעולות החקירה הנדרשות בתיק עד לתאריך הארכת מעצר. "דעתי לא נחה, תיק כל כך קשה - אני חייב לציין שלא עשיתם את העבודה שלכם", אמר לנציג המשטרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: אנשי ציבור הצטרפו לקמפיין • צפו

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: מתנדב מד"א חוזר לתאונה שלא מרפה ממנו

מהירות מופרזת וזכות קדימה: הגורמים לתאונות הקטלניות ב-2019

יונתן פדידה החשוד בהריגת שני רוכבי האופניים בתאונה הקטלנית בשרון
יונתן פדידה החשוד בהריגת שני רוכבי האופניים בתאונה הקטלנית בשרון | צילום: חדשות 13

עו"ד עדי כרמלי, סנגורו של יונתן פדידה, התייחס להחלטה: מדובר בהתנהלות חמורה של המשטרה, שלא קיימה החלטות של בית משפט וניהלה חקירה רשלנית בתיק כל כך חשוב. מעצר של אדם הוא כלי חקירתי ולא מקדמה על חשבון העונש, החלטת בית המשפט מדברת בעד עצמה ואני מברך עליה".

תגובת משפחת לוגסי ומשפחת ויינשטיין להחלטה לשחרר את הדורס: "אנו סומכים על המשטרה ובית המשפט שימצו את הדין עם הרוצח שהרג את יקירנו. מדינת ישראל חייבת לחשב מסלול מחדש ולייצר הרתעה נגד אותם רוצחים על הכביש. כמו שלא יעלה על הדעת שהמדינה תשחרר מחבל שרצח אזרחים, לא יעלה על הדעת שנהג שנסע תחת השפעת סמים בשלילה ברכב מסוכן ולא תקני, במהירות מטורפת, והרג שני אזרחים חפים מפשע, יצא לאכול חמין ידליק נרות חנוכה בחיק בני משפחתו - כאשר הם אלה שאמורים לשמור עליו ולהבטיח שלא יברח לחו"ל עם הדרכון המרוקאי שברשותו - בעוד ילדיהם של יניב ותומר עוד ממתינים לאביהם שלא ישוב. מקומם של נהגים רוצחים הוא מאחורי סורג ובריח".

ביום שלישי, לאחר שביהמ"ש האריך את מעצרו של פדידה בשלושה ימים, השופט אמר: "התשתית הראייתית חזקה, יש חשש לשיבוש מצד החשוד", והוסיף כי "לא נעלמה מעיניי העובדה שמדובר בהארכת מעצר שלישית, זו חקירה מסובכת, עם תוצאות קשות".

יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון
יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון | צילום: באדיבות המשפחות

לפני הדיון, עידן, אחיו של תומר ויינשטיין, תקף את הנהג: "זאת לא תאונה - זה רצח. הוא לקח כלי רצח, נטל סמים, נסע במהירות מופרזת ורצח את תומר ויניב. הוא לא מסכן ולא צריך פסיכולוג".

לפני כשבוע, בדיון בהארכת מעצרו של הנהג, נציג המשטרה אמר כי החשוד זרק מהרכב לאחר התאונה שקית שהכילה קנאביס, וכינה אותו "פצצה מתקתקת". הנציג אף סיפור כי בדמו של פדידה נמצאה אינדיקציה לשימוש בסמים סמוך לזמן התאונה, והוסיף כי הוא נהג בפסילה. בדיון אמר השופט כי "אחרי התאונה פדידה היה עסוק בלהעלים סמים מהאוטו, במקום לסייע לפצועים", ואף הוסיף כי למרות שהתיר לאביו לחבק את בנו בדיון הקודם, האב ניצל זאת להעברת מסרים שנחשבים שיבוש מהלכי חקירה.

הזירה שבה נפגעו רוכבי אופניים בכביש 5511 בשרון | צילום: מד''א

שלושה ימים לפני כן, פורסם בחדשות 13 סרטון שהנהג הפוגע העלה לרשתות החברתיות. בתיעוד הוא מתגאה ומסביר על השיפורים שעשה ברכבו. "אני רואה סימני צמיגים על הכביש - יש פה הרבה משוגעים. ניגש לעניין, אני רוצה להדגים לכם את הפעולות של האוטו. אתה שם ברקס, לוחץ גז - והאוטו עף", אמר פדידה בסרטון.

כזכור, ביום שני שעבר נהרגו תומר וינשטיין ויניב לוגסי, בזמן שרכבו על אופניים בכביש 5511. אודי לוי, חבר בקבוצת הרכיבה של השניים, הגיע לזירת האירוע דקה לאחר הפגיעה וסיפר ש"מצא את האופניים מרוסקים לחלוטין". לאחר מכן הוא החל לבצע עיסויים לנפגעים: "הייתי ממש בפעולה בלי מחשבה. עשיתי את מה שאני יודע לעשות. מחשבות זה רק לאחר מכן. ניסיתי לעזור, מה שאני יכול, והודעתי לקבוצה שלי שלא ירדו למטה. זה אמור להיות כביש מוגן יחסית".
עורך דין עדי כרמלי
עורך דין עדי כרמלי | צילום: ללא