נחסמתם? יוזמה חדשה תחייב את פייסבוק לספק הסברים

ההצעה שמקדם שר התקשורת יועז הנדל תחייב את הרשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר להקים מרכזי שירות שינמקו לגולשים שנחסמו מה הסיבות לכך. מדובר במנגנון שרואה ברשתות אמצעי תקשורת שדורש פיקוח

זמן צפייה: 01:21

יוזמה חדשה של שר התקשורת יועז הנדל תחייב את הרשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר להקים מרכזי שירות שינמקו לגולשים שנחסמו מה הסיבה לכך - כך פורסם לראשונה הערב (שני) בחדשות 13.

כרגע, אם חשבון מסוים בפייסבוק נחסם על ידי החברה אין מי שיסביר מדוע החסימה קרתה ומה הגורם לה. היוזמה תחייב את הרשתות החברתיות להקים מרכזי שירות לקוחות בעברית שינמקו לישראלים מדוע הפוסט שלהם ירד  או מדוע נמנעה מהם הגישה לרשת החברתית.

מדובר במנגנון פיקוח שרואה ברשת חברתית כאמצעי תקשורת שבפיקוח של משרד התקשורת. הצעות דומות עלו בעבר כהצעות חוק פרטיות אבל עכשיו משרד התקשורת אימץ את היוזמה כהצעת חוק ממשלתית.

ההערכה היא שהחקיקה תסייע בעיקר לגולשים מהצד הימני של המפה הפוליטית, מפני שמשם מגיעים רוב הנחסמים היום, לפחות על פי סטטיסטיקות לא רשמיות שערכו ארגונים בעלי עניין. אם ההצעה תצלח את הליכי החקיקה נוכל בקרוב לחייג למוקד פייסבוק, או כל רשת אחרת, כדי לקבל הסברים להחלטות שלעיתים נראות תמוהות.