600 אלף ש"ח עבור הגשת תלונה וערר: עו"ד בסרגליק מושך אש

לאחר שגבה יותר מחצי מיליון שקלים ממשפחתו של יורי וולקוב, והחזיר חלק מהסכום, כעת מתגלה כי בשנת 2016 גבה עורך הדין כ-600 אלף שקלים מאב ובנו הנמצא על הספקטרום האוטיסטי, עבור הגשת תלונה למח"ש ועבור ערר לאחר שהתיק נסגר. בסרגליק בתגובה: "חשוב לציין שלצד השירות שציינתם יש מכלול שלם של שירותים שניתנו"

זמן צפייה: 02:01

עורך הדין אייל בסרגליק עורר בשבוע שעבר סערה כשגבה יותר מחצי מיליון שקלים ממשפחתו של יורי וולקוב שנדקר למוות בסוף חודש נובמבר האחרון על ידי עדי מזרחי בחולון, והיום (רביעי) מתגלה כי בשנת 2016 גבה כ-600 אלף שקלים מאב ובנו אשר נמצא על הספקטרום האוטיסטי.

עורך הדין בסרגליק הגיש אז תלונה למח"ש בשמם של האב ובנו, בטענה על שני מקרים בהם ספגו לכאורה אלימות מצד שוטרים. בעבור הגשת התלונה, ולאחר שנסגר עבור הערר, הוא גובה כאמור יותר מחצי מיליון ש"ח.

עורכי דין שעבדו במשרדו של בסרגליק כינו בשיחות סגורות את הסכום שגבה מהמשפחה כ"גזל". בפנייה של חדשות 13 לבסרגליק הוא הפנה למכתבים שנשלחו מהמשפחה בהם היא מביעה תודה. המשפחה לא הייתה מוכנה להגיב ולשתף פעולה, ושלחה לבסוף את אותו המכתב.

תגובו של עו"ד בסרגליק: "אני מודע לכך שכעת אני מטרה בעיני כל אחד, אבל גם בעת הזו עדיין שמורה לי הזכות לכבוד מינימלי. חשוב לציין שלצד השירות שציינתם יש מכלול שלם של שירותים שניתנו ואינם ידועים לכם או שלא צוינו בפנייתכם".

עורך דין אייל בסרגליק
עורך דין אייל בסרגליק

נזכיר כי עו"ד בסרגליק גבה ממשפחת וולקוב 585 אלף שקלים שכר טרחה על עבודתו, סכום שמהווה כשני שליש מתוך סך הכסף שהשיגה המשפחה במיזם מימון המונים שפתחה, מאחר שהאב יורי שנרצח היה המפרנס העיקרי של המשפחה. בעקבות הסערה, בסרגליק החזיר למשפחה 468 אלף שקלים מהסכום, אולם המשפחה ממשיכה להתעקש: "הבנו שלא היינו צריכים אותו, הסיוע המשפטי שהיינו אמורים לקבל הוא בכלל חינמי, הבנו שעשינו טעות ענקית".

בריאיון לחדשות 13 אמר עו"ד בסרגליק כי המשפחה הייתה מרוצה משירותיו במשך חודשיים, "ולפתע פתאום לפני בערך שבוע או שבוע וקצת, מתקשר צד ג', שאפילו לא ידעתי שהוא מטעמם, ואומר לי 'אני סגן מנהל מבי"ח איכילוב, לדעתי השכר שדרשת הוא גבוה מדי'". עוד אמר עורך הדין: "גם לי וגם לך ברור שאין כל קשר בין משפחת וולקוב לאירוע התקשורתי הזה. הם ידעו בדיוק על מה הם חותמים, הם חתמו יומיים אחרי שהם באו להתייעץ ולא רק זה, כל האירוע הזה לא היה קורה, לולא הייתי מועמד מוביל לראשות לשכת עורכי הדין".