עתיד החקלאים בערבה? ייצוא הקנאביס הרפואי

האם ענף ייצוא הקנאביס הרפואי הוא העתיד של חקלאי הערבה?, בתערוכת החקלאות המבקרים סבורים שכן

הגידול החדש של הערבה?

עשרות אלפי מבקרים ביקרו השבוע בתערוכת החקלאות הגדולה בישראל, שנערכת בערבה, מידי שנה לקראת ט"ו בשבט. החקלאים בערבה נושאים עיניהם לעבר ענף גידול הקנאביס הרפואי לייצוא, בו הם רואים הזדמנות גדולה להחלפת הגידולים המסורתיים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ד"ר אייל בלום, ראש מועצה אזורית ערבה תיכונה, אמר כי בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בתפיסה החקלאית בערבה, במקביל להרחבות שמתבצעות ביישובים. "אנו מקווים, כי ענף גידול הקנאביס הרפואי לייצוא יאפשר לחקלאים רבים בערבה להחליף את הגידולים המסורתיים" הוא הסביר. "זו הזדמנות גדולה, גם לחקלאים, לחוקרים ולתעשייה שתגיע לאזור. אני מעודד חקלאים להגיש בקשה למכסות בענף זה".

פיתוחים והזדמנויות, תערוכת החקלאות
פיתוחים והזדמנויות, תערוכת החקלאות | צילום: (מו''פ ערבה תיכונה וצפונית)

שרת המשפטים איילת שקד שהגיעה לבקר בתערוכה שוחחה עם ראש מועצה אזורית ערבה תיכונה אייל בלום, ראש מועצה אזורית תמר דב ליטווינוף, ראש מועצה אזורית איילות רונן גינת ונציגי החקלאים מהערבה תיכונה והתייחסה לנושא הקנאביס.

שקד הבהירה כי היא תומכת בייצוא קנאביס רפואי מישראל ומעריכה את שווי השוק הזה בכשני מיליארד שקל בשנה: "ייצוא הקנאביס הרפואי יהווה הכנסה משמעותית למדינה ולביסוס החקלאות בערבה". השרה ציינה שהוקמה ועדה בין משרדית לקידום הנושא וקראה לרתום לנושא את מנהלת ההשקעות במשרד החקלאות.

התערוכה השתרעה על פני 20 דונם ונמשכה יומיים בתחנת המחקר "יאיר" בחצבה, בה הציגו 250 חברות מהארץ והעולם את החידושים העדכניים ביותר בתחום החקלאות, הרכב והמיכון, החשמל הסולארי, שיטות חיסכון במים ועוד.