בתו של חיים פרי, שמת בשבי: "ממשלת ישראל אחראית להירצחו"

לאחר שהותר לפרסום כי אביה מת בשבי חמאס, יחד עם עמירם קופר, יורם מצגר ונדב פופלוול - ענבל אלביני זועמת על התנהלות הממשלה והעומד בראשה: "גזרו עליו מוות שלוש פעמים שונות, הפקרה אחר הפקרה. החיים חשובים מהכל - יש להחזיר מיד את כל החטופים שנשארו שם"

זמן צפייה: 05:24

לאחר שאמש הותר לפרסום כי אביה, חיים פרי, שנחטף ב-7 באוקטובר מביתו שבניר עוז, מת בשבי חמאס, בתו ענבל אלביני התראיינה הערב (שלישי) במהדורה המרכזית - וקראה לשחרר את כל החטופים: "בתור משפחה, יש לנו כעת מסר אחד - 'החיים חשובים מהכל'. אנחנו מקווים שמתישהו גופת אבי תוחזר לקבר בקיבוץ האהוב עליו, אבל כרגע - החיים חשובים וחזקים מכל דבר אחר. חובתה של הממשלה היא להחזיר מיד את כל החטופים שנשארו שם".

בתגובה להודעת דובר צה"ל, שהכריז כי אביה, עמירם קופר, יורם מצגר ונדב פופלוול מתו בשבי, אמרה אלביני: "אבי וחבריו לא נהרגו בשבי חמאס - אלא נרצחו. הם אזרחים שחפים מכל פשע. לא חמאס אחראי על כך, אלא ממשלת ישראל והעומד בראשה. הם גזרו גזר דין מוות על האנשים שלוש פעמים - ראשית, בהפקרה האיומה של יישובי העוטף ב-7 באוקטובר. שנית, בביטול העסקאות שעלו על השולחן, אנחנו יודעים שהיו עסקאות ומישהו למעלה ביטל אותן - ופעם שלישית עכשיו, במותם, שאנו לא יודעים את סיבתו".

"לא הייתה לי ציפייה מראש הממשלה בנימין נתניהו", אמרה, "הוא מאכזב אותנו שנים רבות. אני רק רואה את הנזק המתמשך למדינתנו - ועצוב לי מאוד. אני לא פוליטיקאית או אשת צבא, אבל יכולה לראות כי זו הפקרה אחר הפקרה. קיים בי כעס מאוד גדול, אבא שלי יכל להיות משוחרר מזמן - הרצח של החטופים הוא סתמי".

רה"מ בנימין נתניהו בכנסת
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"במידה מסוימת יש הקלה אחרי ההודעה על מותו", הוסיפה אלביני, "אנחנו יודעים שהוא לא סובל כעת. היינו שמונה חודשים בטלטלה רגשית וכעת אנחנו יכולים להתקדם במעט קדימה. הפרטים על מותו חשובים לנו, אני בטוחה שזה יגיע אלינו בהמשך".