רשמית: רן בן שמעון מונה למאמן נבחרת ישראל בכדורגל

אחרי פיטוריו של יוסי בניון בשל הכישלון בקמפיין ההעפלה ליורו, מונה בן שמעון למאמן הנבחרת הבא. מינויו ייכנס לתוקף ביוני. יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ, מסר: "רן הוא לא רק שחקן נבחרת ישראל בעבר, קפטן, אלא מאמן מצוין בזכות עצמו ונהנה כמובן מניסיון בהדרכת נבחרת בוגרת. הידע שלו, האמונה והתשוקה היו גורם מרכזי בהבעת האמון של הוועדה בו"

רן בן שמעון
רן בן שמעון | צילום: Steindy / מתוך ויקיפדיה

הוועדה המקצועית החליטה היום (שני) פה אחד להמליץ למזכירות ההתאחדות לכדרוגל על מינויו של רן בן שמעון למאמן נבחרת ישראל בארבע השנים הבאות. המינוי ייכנס לתוקף ביוני.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, מסר: "לאורך כל הדרך הקפדתי לשתף את חבריי לוועדה המקצועית במחשבות ובתוכניות שלי לגבי מאמן הנבחרת. אני שמח שלאחר דיון ענייני הסכימו כולם להמליץ למזכירות על מינוי רן למאמן הנבחרת בארבע השנים הקרובות".

"רן הוא לא רק שחקן נבחרת ישראל בעבר, קפטן, אלא מאמן מצוין בזכות עצמו ונהנה כמובן מניסיון בהדרכת נבחרת בוגרת", הוסיף זוארץ, "הידע שלו, האמונה והתשוקה היו גורם מרכזי בהבעת האמון של הוועדה בו. יורו 2028 הוא היעד המרכזי ומכאן האמונה שלנו בעבודה ארוכת טווח. אני תקווה שבהקדם תתאפשר חזרת המשחקים הבינלאומיים לישראל כדי שהנבחרת תהנה מתמיכה אדירה של הקהל באתגרים הגדולים שלנו בליגת האומות מול איטליה, בלגיה וצרפת ובמוקדמות מונדיאל 2026".

יוסי בניון
יוסי בניון | צילום: פלאש 90

בן שמעון מונה לתפקיד לאחר פיטוריהם של המאמן אלון חזן והמנהל המקצועי יוסי בניון מהנבחרת בחודש שעבר, לאחר כישלון ההעפלה ליורו. לאחר הפגישה עם בניון, שבה נמסר לו כי הוא מסיים את דרכו בנבחרת, מסר זוארץ: "ישבתי עם בניון לשיחה שבה דנו בדברים הטובים והפחות מוצלחים בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה ובפלייאוף יורו 2024".

עוד אמר זוארץ: "התוצאה הסופית - אי העפלה - מאכזבת, אבל אני בהחלט רואה את הדברים החיוביים שהנחיל יוסי בנבחרת, משוכנע כי עשה כל שלאל ידו להצלחת הנבחרת והכדורגל הישראלי ואין לי ספק כי גם בעתיד יתרום מנסיונו ומיכולותיו להצלחות כחול-לבן".

רן בן שמעון
רן בן שמעון | צילום: פלאש 90

בן שמעון החל את הקריירה שלו ככדורגלן במכבי פתח תקווה, ולשיאו כשחקן הגיע כאשר שיחק בהפועל חיפה וזכה עמה באליפות היחידה בתולדות המועדות בשנת 1999. את הקריירה שלו כמאמן החל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, ובהמשך אימן קבוצות רבות בליגת העל הישראלית ובליגה הבכירה בקפריסין. רגע השיא שלו כמאמן היה כאשר הוביל את עירוני קריית שמונה לאליפות היחידה בתולדותיה בשנת 2012. בין השנים 2020-2017 אימן את נבחרת קפריסין.