השחקנית מהמיזם "הסטורי של אווה": "זה מרגש אנשים ברמה האישית"

מיה קוויני, שמגלמת את הנערה ההונגרית בפרויקט הזיכרון על השואה שמועבר באינסטגרם, מאמינה כי באמצעותו ייחשפו בני נוער רבים לנושא: "כבר שלחו לי מסרונים וכתבו לי כמה שזה רעיון מדהים"

זמן צפייה: 04:38

מיה קוויני, השחקנית הבריטית שמגלמת את אווה בפרויקט הזיכרון באינסטגרם "הסטורי של אווה", סיפרה בריאיון לחדשות עם יעקב אילון כמה ההשתתפות בפרויקט ריגשה אותה. "כשזה הגיע מהסוכנות שלי, מיד הרגשתי איזשהו קשר, על אף שמעולם לא שמעתי את הסיפור של אווה, וזה מאוד ריגש אותי".

מדובר במיזם שנועד להנגיש את נושא השואה למאות אלפי בני ובנות נוער, באמצעות קטעי סטורי באינסטגרם. ה"סטורי" מציג את סיפרה של אווה, נערה מהונגריה, שתעדה ביומנה את חייה בתקופת השואה, ואותה מגלמת קוייני.

מתוך פרויקט הזכרון באינסטגרם ''הסטורי של אווה''
מתוך פרויקט הזכרון באינסטגרם ''הסטורי של אווה'' | צילום: מתוך פרויקט הזכרון באינסטגרם ''הסטורי של אווה''

"היו מספר סצנות שהיה קשה מאוד לצלם, כמו הסצנה שבה מעבירים אותנו לגטו, ובה המוני אנשים נדחפים דרך דלתות צרות", סיפרה קוויני. "אבל כשאני חושבת על כך שזה קשה לי, אני מבינה כמה קשה זה היה עבורם. אני משחקת ואני יודעת שבסוף היום אני יכולה ללכת הביתה לחיים נורמליים, אבל להם לא הייתה האפשרות הזאת לחיים נורמליים בסוף היום והם נאלצו להתמודד עם החיים האלה".

לדבריה, זהו מיזם חשוב והוא יחשוף בני נוער לנושא בצורה יעילה יותר: "לכולם בגילי יש אינסטגרם וכולם יצפו בזה. זה שונה מקריאת ספר בבית הספר – זה מרגש אנשים ברמה האישית כי האייפון זה דבר אישי מאוד. ילדים מבית הספר שלי שצפו בזה, כבר שלחו לי מסרונים וכתבו לי כמה שזה רעיון מדהים".

היא סיפרה שצילום הפרויקט היה חוויה עוצמתית מבחינתה. "כל הצוות היה נחמד כל כך והשתמשנו במצלמה ובטלפון כי זה מצולם באייפון לאינסטגרם – כל זה היה פשוט מאוד, אבל היו סצנות שהיה ממש קשה לצלם".

קוויני, בת ה-13, גרה בבריטניה, אך לאחר המיזם היא חושבת להגיע לביקור בארץ ולפגוש את הצוות שאיתו עבדה: "אני מאוד רוצה לבקר בישראל. הבמאים גרים שם, ודיברנו על זה כבר כאן, שאטוס ואפגש עם כולם".