בלשים סמויים וגלאי מתכות: כך נראה מבצע האירוויזיון של המשטרה

שוטרי מחוז תל אביב קיבלו על עצמם את המשימה המורכבת - לדאוג לשלומם של למעלה ממיליון מבקרים ואפילו לאבטח את ההפגנות של תנועת החרם על ישראל. "מותר להם להפגין, אנחנו מכילים הכול"

זמן צפייה: 11:23

שבוע האירוויזיון כמעט והגיע לסיומו, ואמנם התיירים לא הגיעו בהמוניהם כפי שציפו, אך ההפקה תקתקה והאבטחה הייתה ברמה הגבוהה ביותר. צוות חדשות 13 יצא לסייר ברחבי תל אביב עם שוטרי המחוז, שקיבלו על עצמם אתגר מורכב ורגיש – לדאוג לשלומם ולרכושם של יותר ממיליון אנשים שהגיעו לאירוע.

תנ"צ דני לוי, מפקד מרחב ירקון: "כל מי שנכנס למתחם נבדק על ידי גלאי מגנומטר. חוץ מהאמצעים הטכנולוגיים, אני מוסיף בלשים סמויים, בלשים שמסתכלים ומחפשים כל מני חשודים שאולי המערכת הטכנולוגית פספסה".

תנ''צ דני לוי, מפקד מרחק ירקון | צילום: החדשות 13

לצד מתחם האקספו ורצועת החוף של העיר, שהפכה למסיבה אחת גדולה – עם אוכל ממותג, בירה קרה והרבה מוזיקה, הוקם חפ"ק משטרתי שמאגד את כל גופי החירות וההצלה של ישראל. "אנחנו ערוכים גם לאירוע חירום אזרחי", סיפר סנ"צ אסף ציוני, מפקד מתחם האקספו, "יש פה טריבונות מאד גבוהות. אם אחת תקרוס, זה משהו שאנחנו צריכים לדעת לטפל בו".

בין האתגרים היה החשש מהפרות סדר של תנועת החרם על ישראל, ה-BDS, שניסתה לשרבב את הנרטיב האנטי-ישראלי באירוויזיון, אך היא כמעט ולא הורגשה. קצת פלאיירים נראו, שלטים הורמו, אבל הפרובוקציה לא עבדה. "מותר להם להפגין", אמר סנ"צ קונן שמרי, מפקד מתחם ה"יורו וילג'". "אנחנו מכילים כל אירוע, בגבול הטעם הטוב ובגבול החוק".

מתחם האירוויזיון | צילום: החדשות 13