אסתר פולארד, רעייתו של ג'ונתן פולארד, הלכה לעולמה

פולארד נפטרה לאחר שאושפזה במצב קשה בעקבות סיבוכי מחלת הקורונה. לפני כשנה עלו בני הזוג לישראל, לאחר שהסתיימו 5 שנים של תנאים מגבילים שמנעו מהם לעזוב את ארה"ב מאז שחרורו של פולארד מהכלא. הלווייתה תצא ב-16:00 מבית ההספד קהילת ירושלים בהר המנוחות. רה"מ בנט: "אישה שמסירותה ואהבתה ליונתן פולארד הפכו לסמל לעוצמה, נחישות ואמונה"

זמן צפייה: 04:08

אסתר פולארד, רעייתו של ג'ונתן פולארד שעבד במודיעין האמריקני והורשע בריגול למען ישראל, הלכה הלילה (שני) לעולמה. פולארד, שהתמודדה עם מחלת הסרטן, אושפזה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים במהלך השבת לאחר שנדבקה בקורונה ומצבה הדרדר. הלווייתה תצא ב-16:00 מבית ההספד קהילת ירושלים בהר המנוחות.

ג'ונתן פולארד ורעייתו אסתר אחרי שחרורו מהכלא האמריקני
ג'ונתן פולארד ורעייתו אסתר אחרי שחרורו מהכלא האמריקני | צילום: המטה לשחרור פולארד

הזוג פולארד עלה לישראל בדצמבר 2020, לאחר שהסתיימו חמש שנים של תנאים מגבילים שמנעו מהם לעזוב את ארצות הברית. בנובמבר 2015 שוחרר ג'ונתן פולארד מהכלא האמריקני לאחר שריצה 30 שנות מאסר בגין קשירת קשר למסירת מידע ביטחוני לממשלה זרה.

ראש הממשלה נפתלי בנט הספיד את אסתר פולארד בחשבון הטוויטר שלו: "הצטערתי לשמוע על פטירתה של אסתר פולארד, אישה שמסירותה ואהבתה ליונתן פולארד הפכו לסמל לעוצמה, נחישות ואמונה. יהי זכרה ברוך".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "מבקש להביע הבוקר צער עמוק על מותה של אסתר פולארד ז"ל. המסירות שבה נאבקה למען שחרורו של יונתן ואהבת מדינת ישראל ניכרה בה לאורך השנים והפכה לסמל עבור רבים. יהי זכרה ברוך".

שרת הפנים איילת שקד כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "יונתן היקר, משתתפת בצערך על מותה של אסתר. אני יודעת כמה היא הייתה משמעותית עבורך, עולם ומלואו".

עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, נשיאת ארגון שורת הדין ופרקליטתו של פולארד, ספדה לה: "אסתר פולארד, לביאה ואישה משכמה ומעלה שנלחמה למען בעלה והובילה את המאבק לשחרורו במשך 30 שנה, הלכה לעולמה הבוקר. היא פעלה ללא חת מתוך אמונה אמיתית בצדקת הדרך. בכל יום היא היתה לצידו, בכל בית מאסר ובכל משבר ולא הביטה ימינה או שמאלה עד שנחתו בסוף באדמת ארץ ישראל כדי להתחיל את דרכם החופשית. כל כך כואב לשמוע הבוקר כי נהנתה מהחופש המשותף בסך הכל שנה אחת בלבד. אני שולחת תנחומים כנים ליונתן ולכל המשפחה. יהי זכרה ברוך".