אליקים העצני, מראשי ההתיישבות ביו"ש, הלך לעולמו בגיל 96

חבר מועצת יש"ע וחבר הכנסת לשעבר מטעם "התחיה" היה ממייסדי התנועה לארץ ישראל השלמה, ומיוזמי ומנהיגי תנועת ההתיישבות. הלווייתו תיערך מחר בשעה 14:00 בבית העלמין בחברון. "שמר אמונים לעם ישראל ולמדינת ישראל עד יומו האחרון"

אליקים העצני
אליקים העצני | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חבר מועצת יש"ע וחבר הכנסת לשעבר, עו"ד אליקים העצני, הלך לעולמו היום (ראשון) בגיל 96. העצני היה חבר הכנסת ה-12 מטעם מפלגת "התחיה", ולפני כן נמנה על מייסדי התנועה לארץ ישראל השלמה, והיה מיוזמי ומנהיגי תנועת ההתיישבות ביהודה ושומרון.

העצני נולד בשנת 1926 בשם גאורג בומבך בעיר קיל שבגרמניה, ולאחר ליל הבדולח ב-1938 עלה לארץ ישראל עם משפחתו. הוא היה פעיל במשמרת הצעירה של מפא"י וחבר ארגון ההגנה, ובמלחמת העצמאות נפצע קשה בהפגזה ירדנית בירושלים.

בשנת 1958 הוסמך העצני כעורך דין, ובשנת 1972 עזב עם משפחתו את רמת גן וקבע את מקום מושבו בקריית ארבע. העצני היה ממייסדי היישוב היהודי בחברון, והיה בין החילונים הבודדים במועצת יש"ע, אותה עזב לפני ביצוע תוכנית ההתנתקות בשל התנגדותה לפריצה אל גוש קטיף במהלך המחאה נגד ההתנתקות.

העצני היה נשוי לציפורה עד לפטירתה ב-2018, והוא הותיר אחריו שלושה בנים ובת. הלווייתו תצא מחר בשעה 14:00 מבית ההספדים בקריית ארבע לבית העלמין בחברון.

אליקים העצני
אליקים העצני | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

ממועצת קריית ארבע-חברון נמסר: "מועצת קרית ארבע חברון ותושבי המועצה מרכינים ראש ואבֶלים הערב עם לכתו של עו"ד אליקים העצני לעולמו. העצני ז"ל היה מאבות תנועת ההתיישבות ביהודה ושומרון ומראשוני המתיישבים בעיר באבות יחד עם אשתו ציפורה ז"ל. אליקים היה מלוחמי ארץ ישראל השלמה ובונה הארץ, איש רוח ומעשה, מנהיג ופורץ דרך. התגורר בקרית ארבע מיום הקמתה ועד פטירתו. בן 96 היה בפטירתו. ליבנו עם משפחת העצני המורחבת".

ראש מועצת קריית ארבע-חברון, אליהו ליבמן, מסר: "אבל כבד ירד הערב על קרית ארבע חברון, על יהודה ושומרון ועל עם ישראל כולו עם לכתו של עו"ד אליקים העצני לעולמו. העצני ז"ל היה אבות המייסדים של ההתיישבות, איש הנהגה וחסד, איש צנוע ועניו שענייני הציבור תמיד היו אצלו בראש. אליקים ז"ל היה אהוב הציבור משכין שלום ומאחד בין ציבורים, שמר אמונים לעם ישראל ולמדינת ישראל עד יומו האחרון, ערב עצוב מאוד להתיישבות".