"שם את שדרות על המפה": ראש העיר לשעבר אלי מויאל הובא למנוחות

אלפים ליוו את מויאל למנוחות בבית העלמין בעיר הדרומית, בהם יו"ר העבודה עמיר פרץ: "השיק את מערכת החינוך בעיר – תמיד חשב שמי שמגיע משדרות לא צריך להגביל את עצמו"

הלוויתו של אלי מויאל, ראש עיריית שדרות לשעבר
הלוויתו של אלי מויאל, ראש עיריית שדרות לשעבר | צילום: רוני שיצר

אלפי בני אדם ליוו היום (רביעי) את ראש עיריית שדרות לשעבר, אלי מויאל, למנוחות בבית העלמין שבעיר הדרומית. מויאל הלך אתמול בערב לעולמו בגיל 67, כעשרה ימים לאחר שלקה בהתקף לב חמור.

יו"ר העבודה ותושב העיר, עמיר פרץ, ספד למויאל. "הגענו למעברה יחד, אותה מעברה שאם הצלחת לשרוד אותה – הגעת מחושל להתמודד עם כל אתגר", סיפר. "מויאל הציג דרך אחרת, הוא העז, היה פורץ דרך והעביר מסרים נוקבים. אלי השיק במערכת החינוך בשדרות, הוא תמיד חשב שמי שמגיע בשדרות לא צריך להגביל את עצמו".

עוד בחדשות 13:

ראש עיריית שדרות לשעבר אלי מויאל הלך לעולמו בגיל 67

בהשתתפות צמרת השלטון: נשיא מצרים לשעבר מובארכ נקבר בקהיר

מספר המתים מקורונה ביממה האחרונה בסין – הנמוך זה 3 שבועות

אלי מויאל, ראש עיריית שדרות לשעבר
אלי מויאל, ראש עיריית שדרות לשעבר | צילום: חדשות 13

אסנת, אחותו של מויאל, סיפרה: "תג הזיהוי שלי הוא אחותו של אלי מויאל, ועכשיו אני אחותו של אלי מויאל ז"ל. אחי הגדול, החכם, היפה, האמיץ, איש נאור, איש ספר ורוח, ידען, רטוריקן וסטיריקן", אמרה והוסיפה: "הוא האיש ששם את שדרות על המפה, ברוך הכישרונות. אחי קורץ מחומר אחר, תמיד אהבת הארץ והאדם היו לנגד עיניו".

"אחי שנולד בכפר נידח באטלס, אחי שעבר קורס טייס, עבר לימודי משפטים, איש שלא פחד להתעמת עם שועי הארץ, בזת לבערות והערכת השכלה", המשיכה. "בזת לרכוש וכסף והערכת את האידאולוגיה ואת ארץ ישראל השלמה".

הלוויתו של אלי מויאל, ראש עיריית שדרות לשעבר
הלוויתו של אלי מויאל, ראש עיריית שדרות לשעבר | צילום: חדשות 13

מויאל כיהן בראשות עיריית שדרות בשנים 1998-2008. למרות היותו חבר ליכוד, מפלגת מרצ השתמשה בדברים שאמר מויאל המחזקים את עמדותיה החברתיות של המפלגה. בשנת 2000 מויאל אף קיים מגעים עם המפלגה כדי להיכנס לרשימתה לכנסת - מהלך שלא יצא לפועל בשל הבדלים אידיאולוגיים בתחום המדיני.

בבחירות לכנסת ה-20, הורחק מויאל ממפלגת הליכוד לאחר שנפגש עם ראשי המחנה הציוני, יצחק הרצוג וציפי לבני. מויאל הוחזר למפלגה - אך לבסוף פרש ממנה ביוזמתו. ב-2007 הודיע בריאיון ברדיו על התפטרותו מהתפקיד כמחאה על הטיפול הכושל במתיחות הביטחונית בגבול רצועת עזה. מויאל חזר בו מהתפטרותו - אך לא התמודד במערכת הבחירות הבאה שהתקיימה שנה לאחר מכן.