שריפה פרצה בבטן מטוס אל על לפני הטיסה - הנוסעים תקועים בפריז

הדליקה ניצתה כתוצאה מסוללת כיסא גלגלים שהתקלחה לאחר שצוות הקרקע לא פרק אותו מכלי הטיס. לטענת אחת הנוסעות, חברת התעופה לא הסבירה את המצב במשך ארבע שעות, ואז הנוסעים פונו לבתי מלון

מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון
מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון | צילום: רויטרס

שריפה פרצה בבטן מטוס אל על בפריז אמש (ראשון) בנמל התעופה שארל דה גול. השריפה פרצה כתוצאה מהתלקחות סוללת ליתיום של כיסא גלגלים חשמלי שצוות הקרקע לא פרק.

בהתחלה הודיעו לנוסעים שיש "תקלה קטנה", ואז הגיעו כבאיות והנוסעים הורדו מהמטוס. לטענת אחת הנוסעות, לא הסבירו להם דבר במשך כארבע שעות, הם היו בשדה בלי אוכל ושתייה, ואז פינו אותם לבתי מלון כדי להמתין לטיסה הבאה, שייתכן שתצא במהלך היום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גנץ: "הפגישה עם נתניהו הייתה עניינית – ללא התקדמות ממשית"

נתניהו למנוצ'ין: "איראן הכניסה טילים לתימן כדי לפגוע בישראל"

אסון נחל צפית: כתבי אישום נגד מנהל המכינה ומדריך הטיולים

נמל התעופה שארל דה גול, צרפת
נמל התעופה שארל דה גול, צרפת | צילום: רויטרס

אורטל שפירא אנגלסמן, אחת מנוסעות המטוס, תיארה בדף הפייסבוק שלה את רגעי החרדה ולא חסכה בביקורת כלפי התנהלות הצוות: "השעה 23:00, שדה התעופה שארל דה-גול. המטוס סוגר דלתות לקראת היציאה בשעה טובה - ובאיחור כמובן, לכיוון הארץ. שתי דקות אחר כך הודעה של הטייס שישנה תקלה והוזמנו כבאיות, ונא לצאת מקדימה באופן מסודר ולהשאיר הכול על המטוס. 30(!) דקות אחר כך רק נפתחת הדלת ומתחיל פינוי 'מסודר'".

עוד סיפרה שפירא אנגלסמן כי כשדרשו לדעת פרטים נוספים מאנשי הצוות של אל על, "לא היה להם מושג מה קרה, וביקשו שנמתין לעדכון מסודר". לדבריה, נוסעי המטוס ישבו בטרמינל, על הרצפה, מבוגרים וצעירים כאחד - ללא אוכל ומים. "צוות אל על כולו, למעט הקב"ט, 'מתבצרים' מחוץ לשדה, למקום אליו אנחנו לא יכולים להגיע להתעמת איתם בבקשה של תשובות. אנחנו 'מטופלים' על ידי שדה התעופה שאין להם מושג מה לומר לנו".

נמל התעופה שארל דה גול, צרפת
נמל התעופה שארל דה גול, צרפת | צילום: רויטרס

"כעבור שעת המתנה על הרצפה, הגיעו הטרולים", המשיכה, "כעבור שעה נוספת, הגיעו המזוודות מבטן המטוס, ורק לאחר חצי שעה הגיעו אוטובוסים שלקחו אותנו למלון סמוך". גם שם, לטענתה של  שפירא אנגלסמן, לא קיבלו הנוסעים יותר מדי תשובות לגבי מועד חזרתם ארצה. "הרשו לי לחזור לקטר", סיכמה את דבריה, "איפה אתם? שום מידע עד הבוקר? מים? מה אנחנו כדתיים אמורים לעשות עם אוכל כשר? ומה הלאה? תתביישו, באמת".

מחברת אל על נמסר בתגובה: "בטיסת אל על מפריז לישראל, בעוד המטוס על הקרקע, התקבלה התראה על עשן בתא המטען. מבדיקה ראשונית עולה כי מקור העשן הוא ככל הנראה בסוללת ליתיום בכבודת נוסע. הנוסעים הועברו לבתי מלון ויטוסו בטיסה חלופית בהקדם האפשרי. אנו מתנצלים בפני הנוסעים על אי הנעימות. בטיחות ובטחון הנוסעים הם בראש מעייננו".