אל על הודיעה לבורסה: החל"ת לעובדים יימשך עד ל-30.6

מנכ"ל ענקית התעופה גונן אוסישקין כתב לעובדים כי בשל המגפה, ההערכות הרשמיות צופות התאוששות איטית. "הענף שלנו יהיה האחרון לצאת מהמשבר - הנזקים שספגנו מחייבים אותנו לבצע צעדים כואבים"

זמן צפייה: 06:38

ענקית התעופה אל על הודיעה היום (חמישי) לבורסה כי החל"ת לעובדיה יימשך עד ל-30.6. זאת, ברקע המשבר הקשה בענף התעופה בעקבות ביטול רוב הטיסות ברחבי העולם.

בד בבד, מנכ"ל החברה גונן אוסישקין כתב לעובדים מכתב שבו הסביר את עומק המשבר. "בחודש אפריל עברו בנתב"ג כ- 8,500 נוסעים. בימים כתיקונם מדובר בהיקף תנועה של שעה אחת בשיא הקיץ. לפי הערכות של נתב"ג מספר הנוסעים הכולל שיעברו בשדה השנה, יגיע לכדי 6 מיליון, לעומת תחזית של יותר מ-25 מיליון נוסעים שאליהם נערכו בנתב"ג. תחזית התנועה לשנת 2021 מדברת על כשליש מההיקף שהיינו רגילים אליו".

לעוד כתבות בחדשות 13:

בדרך לממשלה: 72 ח"כים המליצו לנשיא להעניק את המנדט לנתניהו

במהלך משבר הנגיף: כשליש מהאוכלוסייה חווה תחושות לחץ וחרדה

התקלות נמשכות: נתוני 30,000 עצמאים לא נקלטו באתר רשות המסים

מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון
מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון | צילום: רויטרס

"החברה הפסיקה את פעילות הנוסעים שלה וכתוצאה מכך מרבית אנשינו נמצאים בחל"ת", כתב אוסישקין. "זו מציאות קשה, אך זו המציאות. השאלות המרחפות באוויר רבות ולצערי אין לנו את התשובות. יש לנו הערכות ותרחישים, אך רק המציאות, שלא בשליטתנו, תקבע את אופן חזרת החברה לפעילות".

עוד פירט המנכ"ל על התוכנית להתאוששות החברה וכתב כי "מדובר בתוכנית כואבת ולמשך הרבה שנים, אך יחד עם זאת, היא הכרחית כדי לשרוד. הנזקים הכלכליים שספגנו מחייבים אותנו לבצע צעדים כואבים על מנת לשרוד את המשבר ולהתקיים בשנים שלאחריו".