אחרי מסע ארוך: החללית דרגון עם הישראלי איתן סטיבה עגנה בתחנת החלל הבינ"ל

הישראלי השני ששוגר לחלל, במסגרת משימת "רקיע", דיבר לראשונה מתוך החללית לפני העגינה, ואמר כי "התרגלנו כבר למצב של חוסר כבידה ומתחילים להתנהל בנוחיות וביעילות"

זמן צפייה: 02:23

החללית "דרגון", עם הישראלי איתן סטיבה, ששוגר אתמול לחלל במסגרת משימת "רקיע" יחד עם שלושה אסטרונאוטים נוספים, עגנה בתחנת החלל הבינלאומית. לפני כן דיבר סטיבה לראשונה מתוך החללית, בצילומים שהועברו בשידור חי בערוץ היוטיוב של "SpaceX". "התרגלנו כבר למצב של חוסר כבידה ומתחילים להתנהל בנוחיות וביעילות", אמר סטיבה, "השיגור היה מדהים".

"לי יש עוד סימן קטן לחוסר כבידה - תמנון של הנכדה שלי", הוסיף סטיבה בשעה שהצעצוע מרחף באוויר לצד האסטרונאוטים, "אנחנו עכשיו מעל אפריקה, ובעוד 15 דקות נחצה מאוד קרוב לחופי ישראל. אני חושב שיהיה לילה אז אולי נראה את החוף, תלוי בעננים. אנחנו בגובה של 420 ק"מ ובמהירות של 8 ק"מ לדקה. אנחנו נצטרף לתחנת החלל בעוד כשעתיים, בעוד שעה נלבש את החליפות בחזרה ונתכונן לחיבור, להתראות בקרוב".

איתן סטיבה, האסטרונאוט הישראלי, לפני ההמראה לחלל
איתן סטיבה, הישראלי השני בחלל, לפני ההמראה

סטיבה נשלח לבצע ניסויים מדעיים ישראליים והדגמות טכנולוגיות רבות, אשר הצלחתם צפויה להוביל לפריצות דרך טכנולוגיות, מדעיות ורפואיות, ולקדם את תעשיית החלל הישראלית. בשעות אחר הצהריים צפויה החללית לעגון בתחנת החלל הבינלאומית.