סבתו של איתן בירן: "זה אסון לאומי, מקומו בישראל"

בריאיון לאמנון לוי מחתה אתי פלג על החלטת בימ"ש להשיב את איתן בירן בן ה-6 חזרה לאיטליה. "הוא ישראלי", אמרה והאשימה את הדודה איה: "היא דאגה שיסמנו איזו שופטת באיטליה תדון בתיק"

זמן צפייה: 11:36

אחרי ההחלטה של בית המשפט לענייני משפחה, שקבע כי הילד בן ה-6 איתן בירן, שאיבד את משפחתו באסון הרכבל באיטליה בחודש מאי, ישוב חזרה לדודתו איה שבאיטליה, סבתו אתי פלג מוחה על ההחלטה.

בריאיון לאמנון לוי ב"שש" אומרת פלג כי מדובר באסון נוסף עבור המשפחה. "זהו אסון לאומי מה שקרה בבית המשפט", אמרה הסבתא. "הוא גדל בבית שלי פה בארץ. הילד ישראלי. הוא לא איטלקי. הם נסעו כדי שעמית ז"ל ילמד רפואה. יש לו משפחה מאוד גדולה בארץ. זו הייתה בסך הכול תקופת מעבר".

עוד אמרה כי "אני לא יכולה לדבר על מצבו של איתן, אבל הוא במצב קשה מאוד. איתן גדל כישראלי והוא קשור למשפחה שלו בישראל. הוא מכיר את הסבים והסבתות, את הדודים והדודות. לאיתן יש דודה, אותה איה, שיש לה שתי בנות. ב-2018, הסבא והסבתא הנוספים החליטו לעבור לאיטליה. הם אנשים מבוגרים. איתן זכה לראות אותם פעם בשבוע ולפעמים בחגים, אבל שם זה נגמר. אצלי הוא שהה חודשים".

לדבריה, יש מי שדאג במשפחה באיטליה להביא לסכסוך. "איתן ילד מאוד חכם. אנחנו לא צריכים לדבר על המריבה. אין מריבה. אולי בצד השני דאגו שתהיה מריבה. לנו אין", אמרה הסבתא אתי. "ההליך המשפטי לא מעניין. אותנו מעניינת הבריאות הנפשית והפיזית שלו. למה לא שאלו אותו מה הוא רוצה? אני מעדיפה שבית המשפט ישאל אותו מה הוא רוצה. עד היום המדינה מנעה מהילד לקבל טיפול רפואי. איטליה הפקירה ושמה את חייו של איתן בידיים של איה, שהיא רופאה שלא עשתה התמחות. אנחנו מדברים על ילד שאיבד את כל עולמו".

היא גם האשימה את הדודה איה. "ביום שישי האחרון היה דיון באיטליה שבעצם סוף סוף המציאו את המסמך מבית החולים שבעצם אם אתה קורא את הפרוטוקול הזה אתה מגלה שאיה דאגה שרופאה, שהיא חברה שלה בבית חולים, תסמן איזו שופטת תגיע לבית החולים יומיים אחרי האסון ותדון בתיק".

אתי פלג התייחסה בריאיון גם לפעולתו של הסבא שמואל פלג שחשוד בחטיפתו של איתן לישראל. "זו הייתה החלטה שלו. נודע לי על כך כעבור כמה ימים. אני לא יודעת אם הוא טעה או לא טעה. אני יודע רק שמקומו של איתן בישראל. שישאלו את איתן מה הוא רוצה", אמרה הסבתא.