תוך 12 שעות: רעידת אדמה שנייה הורגשה בצפון

אחרי שאמש דווח על תזוזה טקטונית בעוצמה 3.5, רעש אדמה בעוצמה 3.1 נשמע סמוך לבית שאן. המוקד היה 14 ק"מ צפונית-מזרחית מהעיר. לא דווח על נזק או נפגעים

זמן צפייה: 02:31

רעידת אדמה שנייה תוך 12 שעות: רעידת אדמה בעוצמה 3.1 הורגשה היום (רביעי) 14 ק"מ צפון-מזרחית לבית שאן שבצפון הארץ. דיווחים רבים הגיעו למשטרה בעשרות קריאות במוקדי 100, אך לא נגרמו נזק או נפגעים באזור.

כזכור, רק אתמול בערב דווח על מקרה דומה, עם רעש בעוצמה של 3.5 באותו אזור. אגף סיסמולגיה במכון הגיאולוגי עדכן כי בשעה 20:54 התרחשה הרעידה הראשונה, בעוד שלא דווח על נפגעים או נזק, ולא ניתנה התרעה מפני צונאמי. רק לפני שלושה שבועות תועדו שני רעשי אדמה תוך פחות מ-24 שעות באזור עמק בית שאן. בשני המקרים היה מדובר ברעש בעוצמה 3.6.

עידן גרינבאום, ראש המועצה האזורית עמק הירדן, מסר כי "שוב, תוך פחות מחודש – שתי רעידות אדמה באזורנו, תוך שעות ספורות. כשתבוא הרעידה הגדולה, ולצערנו ההיסטוריה מראה שהיא תבוא – אף אחד ממקבלי ההחלטות במדינה לא יוכל להגיד שהופתע, ושהכתובת לאסון לא הייתה על הקיר. אין אסטרטגיה אמיתית, אין תוכנית לחיזוק מבנים, אין היערכות מצילת חיים. תושבי האזור שחיים על השבר הסורי אפריקני ונמצאים בנקודה הכי בעייתית בישראל, פשוט מופקרים לנפשם".